کد خبر: ۷۳۷۰۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۱

تاثير بيماری لثه بر قند خون

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تا کنون مشخص شده بود که بیماریهای لثه با بیماریهای قلبی و عروقی در ارتباط است اما اخیراً محققان دریافته اند که بیماری لثه، افراد را در معرض ابتلا به دیابت نیز قرار می دهد. 

به گزارش مهر، به نقل از یونایتدپرس بیماری لثه می‌تواند کم شدن تحمل نسبت به قند خون را که می‌تواند منجر به دیابت شود تشدید کند. دلیل این امر نیز این است که لثه بیمار موجب دگرگونی وضعیت‌های سوخت و سازی می‌شود که می‌تواند به کم شدن تحمل نسبت به قند خون منجر شود. 

محققان معتقدند کم شدن تحمل نسبت به قند خون وضعیتی است که در آن سطح قند خون بالاتر از سطح نرمال می‌رود اما آنقدر بالا نیست که به عنوان بیماری دیابت تشخیص داده شود.
 
طبق اعلام انجمن دیابت آمریکا، تقریبا 54 میلیون نفر دچار شرایط قبل از دیابت هستند و بخش بزرگی از آنان ظرف ده سال آینده به دیابت نوع دو مبتلا خواهند شد. 

این یافته‌ها بر اهمیت داشتن دندان‌های سالم و مراقبت از لثه تاکید می‌کند. مراقبت از لثه می‌تواند راهی برای پیشگیری از پیشرفت دیابت باشد. و با توجه به ارتباط میان بیماریهای قلبی و عروقی و دیابت، با داشتن لثه های سالم می توان از این بیماریها نیز جلوگیری نمود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین