کد خبر: ۷۳۷۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
مدیرعامل هلال احمر گیلان خبر داد

امدادرسانی به ۲۰۸ سیل زده در گیلان/ اسکان ۲۷ نفر در مسجد

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: همزمان با آغاز بارش باران و سیل در استان گیلان تا پیش از ظهر روز جاری به ۲۰۸ نفر از هموطنان متاثر از باران و سیل امدادرسانی شد.
امدادرسانی به ۲۰۸ سیل زده در گیلان/ اسکان ۲۷ نفر در مسجد
آفتاب‌‌نیوز :

سیاوش غلامی با اشاره به فعالیت ۴۴ شعبه، پایگاه و پست امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان برای مقابله با باران، گفت: همزمان با آغاز بارش باران در استان گیلان از شامگاه چهارشنبه، ۱۹ آبان لغایت روز جاری، ۲۲ آبان به ۲۰۸ نفر از هموطنان متاثر از بارش باران امدادرسانی شد.

وی افزود: عوامل امدادی جمعیت هلال احمر از شعب و پایگاه های امداد و نجات املش، رودسر، فومن، صومعه سرا و رودبار طی عملیات های مختلف نسبت به امدادرسانی از جمله آبگرفتگی ۱۰ باب منزل در شهرستان رودسر، ۲۶ باب منزل در املش، یک باب منزل در فومن و ۲۰ باب منزل در صومعه سرا با استفاده از خودروی کمک کار به وسیله موتور آب نسبت به تخلیه آبگرفتگی منازل اقدام کردند؛ همچنین تعداد شش نفر از ساکنین دو باب منزل مسکونی در میانده چابکسر به مناطق امن و ۲۷ نفر از ساکنین ۲۰ باب منزل مسکونی باقلاکش صومعه سرا توسط عوامل امدادی در مسجد منطقه مذکور اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ادامه داد: تعداد ۳۷ تخته پتو، یکصد قرص نان، هشت کیلوگرم خرما و ۱۲۰۰ بطری آب معدنی بین افراد متاثر از بارش باران و وقوع سیل در منطقه باقلاکش صومعه سرا توزیع شد.

غلامی، ضمن اشاره به امداد رسانی به یک زوج جوان در راه مانده در ارتفاعات رودبار افزود: در پی وقوع بارش برف و کولاک در ارتفاعات رودبار، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به یک زوج گرفتار شده در برف امداد رسانی کرده و آن ها را به منطقه امن انتقال دادند.

وی با اشاره به لجستیک جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی همچنان در حال فعالیت و خدمت به مردم گرانقدر استان هستند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با تاکید بر خودداری هموطنان از سفرهای غیرضروری خاطرنشان کرد: با توجه به یخ زدگی جاده ها و معابر در ارتفاعات استان، هموطنان حتی الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین