کد خبر: ۷۳۷۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴

تظاهرات خونین سودانی‌ها/ ۵ کشته تاکنون

شمار کشته های تظاهرات روز شنبه سودان که در اعتراض به تصمیمات اخیر عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش در شهرهای مختلف سودان برگزار شد، به پنج تن افزایش یافت.
تظاهرات خونین سودانی‌ها/ ۵ کشته تاکنون
آفتاب‌‌نیوز :

کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرد که دست کم پنج تظاهرکننده در جریان اعتراض هایی که روز شنبه علیه سلطه نظامیان صورت گرفت، به ضرب گلوله نیروهای ارتش کشته شدند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، از این تعداد یک تن در تظاهرات «ام درمان»، دو تن دیگر نیز در تظاهرات خارطوم پایتخت به ضرب گلوله جان باختند.

شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از پلیس سودان اعلام کرد که در تظاهرات امروز ۳۹ نیروی امنیتی زخمی شده اند.

با کشته شدن این افراد، شمار قربانیانی که از ۲۵ اکتبر (سوم آبان) تاکنون در اعتراض به تصمیمات فرمانده ارتش جان باخته اند، به ۲۰ تن رسیده است.

تظاهرات اعتراض آمیز موسوم به «خشم میلیونی» امروز در شهرهای مختلف سودان و برخی پایتخت ها و شهرهای جهان در اعتراض به تصمیات البرهان فرمانده ارتش برگزار شد.

البرهان که در تاریخ ۲۵ اکتبر شورای حاکمیتی و کابینه سودان را منحل و در کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرده بود، چند روز پیش نیز شورای جدید حاکمیتی را به ریاست خود تشکیل داد. این تصمیمات با اعتراض های داخلی و بین المللی رو به رو شده است.

به دنبال کودتای نظامی در سودان در سوم آبان، گروهی از نظامیان به اقامتگاه عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان حمله کردند و او را در بازداشت خانگی قرار دادند.

همچنین گزارش‌هایی نیز در آن زمان از بازداشت چهار نفر از وزیران دولت و مشاور مطبوعاتی نخست وزیر سودان منتشر شد و منابع آگاه، نظامیان ناشناس را به کودتا علیه دولت انتقالی متهم کردند.

به دنبال این اقدام نهادهای مردمی و حقوق بشری از مردم سودان خواستند که با برپایی تظاهرات به آن اعتراض کنند.

منابع خبری جمعه شب از برگزاری تظاهرات شبانه مردم سودان در اعتراض به تشکیل شورای حاکمیتی جدید در این کشور توسط «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش خبر دادند.

البرهان پنجشنبه شب فرمان تشکیل شورای حاکمیتی انتقالی جدید به ریاست خودش را اعلام کرد و محمد حمدان دقلو را به عنوان معاون خود به همراه ۱۱ نفر دیگر در این شورا منصوب کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین