کد خبر: ۷۳۷۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸

حادثه برای ۵۵ کوهنورد در ارتفاعات ۱۱ استان

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۵۵ کوهنورد حادثه دیده در مناطق کوهستانی ۱۱ استان کشور خبر داد.
حادثه برای ۵۵ کوهنورد در ارتفاعات ۱۱ استان
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی ولیپور با اشاره به شرایط جوی روزهای اخیر در کشور اظهارکرد:‌با توجه به بارش برف و بروز کولاک در برخی از نقاط کوهستانی کشور، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به حالت آماده باش درآمده و استقرار خود در پایگاه‌های امداد و نجات کوهستان را افزایش داد.

وی با بیان اینکه طی دو روز اخیر ۵۵ کوهنورد در ارتفاعات و مناطق کوهستانی ۱۱ استان کشور دچار حادثه شدند، گفت:‌امدادگران جمعیت هلال احمر اقدام به امدادرسانی و نجات این افراد کردند و خوشبختانه هیچ مورد فوتی در میان این حادثه دیدگان نداشتیم.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره برخی از این عملیات‌ها نیز گفت:‌دو عملیات که یکی مربوط به نجات هفت کوهنورد در ارتفاعات دنا و دیگری مربوط به نجات زنی در ارتفاعات شمال تهران بود، تا عصر امروز ادامه داشت و خوشبختانه این افراد نیز به سلامت به پایین منتقل شدند.

ولیپور به شهروندان و به خصوص افرادی که کوهنوردی را به طور حرفه‌ای دنبال نمی‌کنند، هشدار داد که در این ایام از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند چرا که شرایط جوی در نیمه دوم سال مناسب چنین اقداماتی نیست. همچنین کوهنوردان حرفه‌ای نیز باید حتما در شرایط مساعد و از مسیرهای مشخص برای کوهپیمایی استفاده کنند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین