کد خبر: ۷۳۷۵۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۸
/مشعل جنجالی در هند/

تدابير شديد امنيتي در دهلی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشعل جنجال آفرین المپیک 2008 پکن در مسیر آسیایی خود در میان تدابیر شدید امنیتی پنجشنبه وارد هند شد. 

به گزارش آفتاب و به نقل از فارس، تبعيديان تبتي مقيم هند در اعتراض به سياست‌‌هاي چين به طور جداگانه مراسم انتقال مشعل را در نقطه ديگري از هند برگزار كردند .
بنابراین گزارش هنگام عبور مشعل تدابير سخت امنيتي در دهلي برقرار بود تا از بروز هر گونه اخلال از سوي طرفداران تبت جلوگيري شود.

شانزده هزار مامور پليس براي محافظت از مركز اداري دهلي و مسير حركت مشعل بسيج شده بودند و مردم عادي نه تنها اجازه نداشتند به مشعل نزديك شوند بلكه تقريباً از حضور در اين برنامه ورزشي محروم بودند.

ماموران پليس در دهلي براي جلوگيري از حمله احتمالي تظاهركنندگان به مشعل المپيك، در اطراف خيابان‌هاي مسير حركت مشعل نرده‌هاي آهني نصب كرده اند.

تبعيديان تبتي مقيم هند در نقاط مختلف تظاهراتي را عليه چين برگزار كرده و تظاهراتي را نيز براي روز پنجشنبه و همزمان با حركت مشعل در دهلي تدارك ديدند.

راهپيمايان در كنار حصار امنيتي كه در اطراف محل عبور مشعل ايجاد شده بود ، متوقف شدند و در حمايت از دالايي لاما، رهبر روحاني و رئيس دولت در تبعيد تبت در اين سرزمين شعار دادند.

حدود يكصد هزار تن از تبتي ها كه پس از اشغال تبت توسط ارتش چين كه از اين سرزمين مهاجرت كرده اند، در هند اقامت دارند و بزرگترين جامعه تبعيديان تبتي را ايجاد كرده اند.

دالايي لاما و دولت در تبعيد تبت كه در هند مستقر است از تظاهركنندگان تبتي خواست از دست زدن به خشونت در جريان تظاهرات خودداري ورزند؛ اما پليس هند از بيم برخورد تظاهركنندگان و حاملان مشعل مسير حركت شعله المپيك را كوتاه تر كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین