کد خبر: ۷۳۷۶۲
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۸

پیرموذن: اصلاح طلبان بزدل‌اند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون اقلیت در مجلس هفتم اعلام کرد که تا یکسال دیگر به ایران بر نمی گردد.

به گزارش آفتاب،‌ نورادلین پورموذن که در آمریکا بسر می برد در گفتگویی با بخش فارسی رادیو بی بی سی، اعلام کرد که به علت رد شدن صلاحیتش برای شرکت در انتخابات مجلس هشتم از سیاست "دل چرکین شده" و دستکم تا یک سال آینده به ایران باز نخواهد گشت. 

پیرموذن با اشاره به اینکه از دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد و بیمارستان ماساچوست آمریکا به مدت یک سال بورس مطالعاتی و کرسی تحقیقاتی دریافت کرده گفته است که دستکم تا پایان این دوره ، به ایران باز نخواهد گشت. 

پور موذن در جریان گفتگو با بی بی سی از مصاحبه اش با تلویزیون صدای آمریکا که محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات آن را «خیانت به کشور» نامیده بود، دفاع کرده و گفته است که هرگز فکر نمی کرد با چنان حساسیت و واکنشی از طرف حکومت ایران روبرو شود. 

وی همچنین گفته است: وقتی صدا و سیما امکان اظهار نظر به یک نماینده مجلس نمی دهد و خود مقامات نیز با رسانه های خارجی مصاحبه می کنند، دلیلی ندارد که از کرده خود پشیمان باشد. 

به گزارش بی بی سی، نماینده اردبیل از همفکران خود در این جناح انتقاد و آنها را "بزدل" توصیف کرد، زیرا به گفته او نتوانستند حتی در آن حد انسجام از خود نشان دهند که از او در برابر تهاجم تبلیغاتی اصولگرایان و فشارهایی که به وی وارد کردند، دفاع کنند.

در همین حال عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به عدم حضور پیرموذن نماینده اردبیل در مجلس گفت: غیبت ایشان غیر مجاز و غیر موجه است. 

محسن كوهكن نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با اشاره به غیبت نورالدین پیرموذن و عدم حضور وی در جلسات رسمی مجلس گفت: از نظر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی غیبت آقای پیرموذن غیر موجه است و مجلس در خصوص نمایندگانی كه غیبت غیر موجه دارند، مطابق آئین نامه داخلی عمل خواهد كرد. 

وی با اشاره به ماده 88 آئین نامه داخلی مجلس گفت: طبق این ماده نمایندگانی كه بیش از 100 ساعت متوالی یا 250 ساعت غیر متوالی از اوقات رسمی جلسات مجلس و كمیسیون‌ها بدون عذر موجه غیبت كنند، مستعفی شناخته خواهند شد. 

وی در پاسخ به این سوال كه آیا نور الدین پیرموذن برای سفر به آمریكا از مجلس شورای اسلامی مرخصی گرفته است؟ گفت: ایشان از جمله نمایندگانی است كه در طول سنوات گذشته از مرخصی استحقاقی استفاده كرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین