کد خبر: ۷۳۷۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

احتمال وقوع سیلاب در برخی از نواحی ایران

بر اساس پیش‌بینی تازه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو برای هفته جاری، وقوع بارشهای قابل ملاحظه در سـواحل دریای خزر، شـمال شـرق و نواحی مرکزی کشـور پیش بینی میشــود.
احتمال وقوع سیلاب در برخی از نواحی ایران
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی شده برای هفته دوم منتهی به ۵ آذرماه، وقوع بارش‌های قابل توجه در نواحی شمالی، شمال غرب و جنوب غربی کشور مورد انتظار است که برای حوضه‌های آبریز جنوب غربی کشور (شامل کرخه، کارون و زهره و جراحی) با ریسک وقوع سیلاب همراه خواهد بود.

برپایه این گزارش، در هفته جاری در حوضه آبریز دریای خزر متوسط بارش ۱۴.۸ میلیمتر و بیشینه آن ۱۱۴ میلیمتر بارندگی پیش‌بینی شده است.

برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوسط ۱.۱ میلیمتر و بیشینه بارش ۱۰.۷ میلیمتر بارندگی پیش‌بینی می‌شود. همچنین حوضه آبریز فلات مرکزی دارای متوسط بارشی ۵.۸ و بیشینه ۲۸.۶ میلیمتر بارندگی خواهد بود. در حوضه آبریز قره‌قوم متوسط بارش ۱۰.۲ و بیشینه ۲۲.۴ میلیمتر خواهد بود و در حوضه آبریز مرزی شرق با متوسط بارشی ۲ و بیشینه ۱۹ میلیمتر پیش بینی شده است.

همچنین برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان متوسط بارش ۳.۷ و با بیشینه ۳۹.۸ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است. بر این اساس، متوسط و بیشینه بارش‌ها در هفته دوم منتهی به ۵ آذرماه در حوضه آبریز دریای خزر به ترتیب ۲۳.۲ میلیمتر و ۸۱.۱ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

طبق اعلام وزارت نیرو، برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوسط بارش ۲۳.۶ و بیشینه ۸۴.۱ میلیمتر بارندگی پیش‌بینی می‌شود و حوضه آبریز فلات مرکزی دارای متوسط بارشی ۵.۷ و بیشینه ۷۰.۱ میلیمتر بارندگی خواهد بود.

اما در حوضه آبریز قره قوم متوسط بارش ۷.۵ و بیشینه ۳۲.۹ میلیمتر بارندگی خواهد بود. همچنین در حوضه آبریز مرزی شرق با متوسط بارشی هشت دهم و بیشینه ۱۰.۸ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است.

برای حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، متوسط بارشی ۱۶.۸ و بیشینه ۲۰۵.۴ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است. حوضه‌های آبریز اصلی ایران شامل دریای خزر، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، قره قوم، مرزی شرق و خلیج فارس و دریای عمان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین