کد خبر: ۷۳۷۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

توصیه‌ اولیانوف برای جلوگیری از پیچیده شدن مذاکرات برجامی

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش توصیه‌ای را برای جلوگیری از پیچیده شدن جست‌وجوی راهکاری برای عادی‌سازی وضعیت پیرامون برجام مطرح کرد.
توصیه‌ اولیانوف برای جلوگیری از پیچیده شدن مذاکرات برجامی
آفتاب‌‌نیوز :

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌‎های بین‌المللی درباره از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در صفحه توییترش نوشت: در آستانه ازسرگیری آتی مذاکرات وین درباره برجام، خودداری از اقدامات و اظهاراتی که می‌تواند جست‌وجوی [راهکاری برای] عادی‌سازی وضعیت پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌ها را پیچیده کند، بسیار حائز اهمیت است.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که شش دور آن میان ایران و کشورهای عضو توافق هسته‌ای و با حضور هیات آمریکا در محل مذاکرات تا ماه ژوئن[خرداد] برگزار شده بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تعویق افتاد.

دولت جدید ایران اخیرا پس از بررسی نتایج شش دور قبلی مذاکرات، اعلام کرده که دور هفتم مذاکرات ۲۹ نوامبر[۸ آذر] از سرگرفته خواهد شد. ایران تاکید کرده است هدف آن از این مذاکرات لغو تحریم‌های آمریکا است.

دولت آمریکا نیز گفته است مسیر دیپلماتیک با ایران را برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای آن ترجیح می‌دهد و آماده است با «حسن نیت» و در راستای بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، به مذاکرات وین بازگردد.

آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های لغو شده، تحریم‌های جدیدی نیز بر ایران اعمال کرد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین