کد خبر: ۷۳۷۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

رهبر کره‌شمالی پس از ۵ هفته ظاهر شد

رسانه دولتی پیونگ‌یانگ از بازدید رهبر کره‌شمالی از شهر جدیدی که در نزدیکی مرز چین و یک کوهستان مورد احترام خانواده او ساخته شده است، خبر داد و این اولین حضور علنی او در بیش از یک ماه گذشته است.
رهبر کره‌شمالی پس از ۵ هفته ظاهر شد
آفتاب‌‌نیوز :

 شهر «سمجیون» که بیش از هزار متر بالاتر از سطح دریاست، به یک قطب اقتصادی گسترده تبدیل شده است که مقام‌ها از آن به عنوان «آرمان‌شهر سوسیالیستی» یاد می‌کنند و با آپارتمان‌ها، هتل‌ها، یک جایگاه اسکی و تاسیسات تجاری، فرهنگی و درمانی جدید تجهیز شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ این شهر در حال توسعه واقع در شمال کره‌شمالی، در نزدیکی کوهستان «پائکتو» واقع است که مکان مقدسی به شمار می‌رود و خاندان کیم مسیرهای آنجا را تحت کنترل دارد و خود کیم جونگ اون هم بارها از سال ۲۰۱۸ به آنجا سر زده است. خبرگزاری دولتی کره‌شمالی موسوم به کی.سی‌.‌ان.ای از این شهر به عنوان «مظهر تمدن مدرن» یاد کرده است.

براساس این گزارش، تازه‌ترین بازدید کیم جونگ اون با هدف نظارت بر فاز سوم و پایانی ساخت‌وساز انجام شد که قرار است پایان امسال و بعد از مدت‌ها تعلیق که حاصل تحریم‌های بین‌المللی و پاندمی کروناست، تکمیل شود.

رهبر کره‌شمالی پس از ۵ هفته ظاهر شد

این خبرگزاری دولتی، اشاره‌ای به تاریخ انجام این بازدید نکرده است اما این اولین گزارش از فعالیت علنی او پس از ۳۵ روز به شمار می‌رود. این طولانی‌ترین غیبت او از سال ۲۰۱۴ به شمار می‌رود.

غیبت کیم جونگ اون از انظار عمومی، معمولا شایعاتی را درباره وضعیت جسمانی یا مکان حضور او در پی دارد. سازمان اطلاعات کره‌جنوبی ماه گذشته اشاره کرد که او هیچ مشکل جسمانی‌ای ندارد.

خبرگزاری کی.سی.ان.ای گزارش داد: او گفت سامجیون به لطف مبارزه پایدار کارگران، آن هم با وجود محیط نامساعد شمالی، به نمونه‌ای از شهر مدرن کوهستانی تحت سوسیالیسم و یک استاندارد توسعه روستایی تبدیل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین