کد خبر: ۷۳۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۸
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک روزنامه‌ روسی که گزارش داده‌بود ولادیمیر پوتین از همسر خود جدا شده و تصمیم گرفته‌است با قهرمان اسبق ژیمیناستیک المپیک این کشور ازدواج کند، توسط ناشرش بسته شد. این در حالی است که پیش از بسته شدن روزنامه، رییس جمهور روسیه به شدت گزارش این روزنامه را رد کرده‌بود.
به گزارش خبرگزاری رویتر، روزنامه‌ی «ماسکوفسکی کاریسپاندنت» اخیرا اعلام کرده‌بود که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به طور مخفیانه از همسر 50 ساله‌اش لیودمیلا جدا شده‌است و قصد دارد با آلینا کابایوا، قهرمان 24 ساله ژیمناستیک و دارنده مدال طلای المپیک ازدواج کند.

در همین حال ولادیمیر پوتین در پاسخ به سوالی در کنفرانس مشترک خبری با سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر منتخب ایتالیا در مورد این گزارش گفت: «حتی یک کلمه از این گزارش نیز حقیقت ندارد. همیشه واکنشی منفی به آن‌هایی نشان داده‌ام که به شکلی آزاردهنده و با خیالات منحرفشان در زندگی دیگران سرک می‌کشند».

در همین حال ایگور دودینسکی، یکی از اعضای این روزنامه به خبرگزاری رویتر گفت: «ما از این خبرمان دفاع می‌کنیم. اطلاعاتی دریافت کردیم و آن را منتشر کردیم».

خبرگزاری اینترفکس نیز تصریح کرد که گریگوری نخوروشف، مدیر مسوول این روزنامه‌ نیز استعفا کرده‌است. این روزنامه متعلق به الکساندر لبدف است که از حامیان پوتین به شمار می‌رود.

وب سایت این روزنامه نیز از جمعه شب تعطیل شده‌است. 

گفتنی است براساس گزارش‌های متعدد نهادهای بین المللی حقوق بشر، روسیه طی سالهای حکومت ولادمیر پوتین همواره در صدر کشورهایی بوده است که آزادی بیان و آزادی رسانه ها به شکل گسترده و سیستماتیک در آنها نقض می‌شود.
بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین