کد خبر: ۷۳۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۴

الگوریتم‌های الکسا عوض شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت اینترنتی «الکسا» که در زمینه رتبه‌بندی سایت‌های مختلف از نظر تعداد بازدیدکننده فعالیت می‌کند، اخیراً الگوریتم خود را عوض کرده است. 

بنا به گزارشی که در وبلاگ این سایت منتشر شده، این سایت که از سال 1998 فعالیتش را آغاز کرد قبل از این آمار خود را از طریق نوار ابزار الکسا به دست می‌آورد. به این ترتیب که کاربرانی که مایل بودند، این نوار ابزار را نصب می‌کردند و به این ترتیب سایت متوجه می‌شد که در میان کاربران الکسا، هر سایت چقدر بازدیدکننده دارد.

البته این معیار تنها برای افرادی بود که در جمع کاربران نوار ابزار الکسا حضور داشتند. به این ترتیب فقط می‌شد فهمید که کاربران الکسا از چه سایتی بیشتر دیدن می‌کنند. با این حال، الکسا به مرور تبدیل به مرجع بررسی میزان بازدیدکنندگان سایت‌های مختلف شد و هر روز، هزاران نفر به این سایت می‌آمدند تا ترافیک سایت‌ها را ببینند و آن‌ها را با هم مقایسه کنند.

اخیراً بنا بر پیشنهادهایی که به سایت الکسا شد، آن‌ها تصمیم گرفتند سیستم امتیازدهی به سایت‌های مختلف را به واقعیت نزدیک‌تر کنند. حالا آمار این سایت دیگر تنها مبتنی بر کاربران الکسا نیست و شاخص بهتری از علاقه تمام کاربران اینترنت است. این سایت تصمیم گرفته که از منابع متعددی، علاوه بر نوار ابزارش استفاده کند.

در سیستم جدید، رتبه سایت‌ها فرق خواهد کرد و بهتر از قبل نشان خواهد داد که چه سایتی محبوب‌تر است و بازدید بیشتری دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین