کد خبر: ۷۳۷۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
تبلیغات

۸ نکته مهم در نصب قفل‌های دیجیتال

قفل‌های دیجیتال به نسبت سایر قفل‌ها از امنیت بالایی برخوردار اند که بهتر است با نکات نصب آن آشنا باشید همچنین نوع قفل دیجیتال تاثیر بسیاری در تعیین مراحل نصب دارد.
۸ نکته مهم در نصب قفل‌های دیجیتال
آفتاب‌‌نیوز :

مروزه استفاده از قفل‌های دیجیتال به منظور افزایش امنیت آسایش کاربران بسیار افزایش پیدا کرده است. این قفل‌ها امنیت بسیار بالاتری نسبت به قفل‌های مکانیکی دارند و از آن جایی که با جریان برق کار می‌کنند و برخی از آن‌ها نیز هوشمند هستند، باید حتماً توسط فردی متخصص نصب شوند. نصب این قفل‌ها با قفل‌های معمولی متفاوت است و در نظر گرفتن برخی موارد در این مقاله می‌توانید با شما کمک کند تا با نکاتی مهم در زمینه نصب قفل‌های دیجیتال آشنا شوید.

اهمیت استفاده از قفل‌های دیجیتال

قفل‌های دیجیتال یکی از ایمن‌ترین انواع قفل‌های طراحی شده برای انواع درب هستند که موجب افزایش راحتی و آرایش کاربران می‌شوند. این قفل‌ها بدون استفاده از دسته کلید و به صورت هوشمند باز و بسته می‌شوند. برخی از این قفل‌ها به صورت کارتی باز و بسته می‌شوند و برخی دیگر با اثر انگشت فرد باز می‌شوند. برای باز کردن برخی از این درب‌های هوشمند باید از پین کد یا رمز خاصی استفاده کنید و برخی دیگر به سیستم ارتباط با گوشی‌های هوشمند مجهز هستند.

مراحل نصب قفل دیجیتال

به طور معمول نوع قفل دیجیتال شما نقش مهمی بر تعیین مراحل نصب قفل دیجیتال دارد. معمولاً هر چقدر قیمت قفل دیجیتال بیشتر باشد، امکانات قفل نیز بیشتر است. از همین رو شما می‌توانید قفل مورد نظر خود را با توجه به میزان امکانات و بودجه‌ای که در نظر دارید انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل نصب انواع قفل دیجیتال آشنا شوید.

  • در اولین مرحله از نصب قفل دیجیتال باید قفل قدیمی از درب خارج شود و یا برای نصب قفل روی درب فضای مناسبی ایجاد شود.
  • بعد از آن باید بدنه بیرونی قفل دیجیتال روی درب نصب شود که این کار معمولاً با پیچ کردن قفل روی درب انجام می‌شود.
  • در مرحله بعدی بدنه خارجی قفل با استفاده از کابل به بدنه داخلی متصل می‌شود و سپس بدنه خارجی با پیچ به بدنه داخلی وصل می‌شود.
  • در مرحله آخر تنظیمات مورد نیاز قفل انجام می‌شود و قفل دیجیتال راه اندازی می‌شود. باز و بسته شدن درب چندین بار توسط نصاب تست می‌شود و کلیه مراحل نصب تکمیل می‌گردد.

۸ نکته مهم در نصب قفل‌های دیجیتال

۱- برای نصب قفل‌های دیجیتال باید از باتری مناسب استفاده شود

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای نصب قفل‌های دیجیتال بدانید این است که این قفل‌ها برای تامین انرژی نیاز به باتری دارند. شناخت دقیق نوع باتری، مقدار ولتاژ و همچنین انتخاب یک باتری با کیفیت مناسب اهمیت زیادی بر نصب قفل‌های دیجیتال دارد.

۲- برای نصب قفل دیجیتال از یک برند معتبر استفاده کنید

قبل از این که فرآیند نصب قفل‌های دیجیتال را آغاز کنید، بهتر است از یک قفل مناسب و مطمئن برای این کار استفاده کنید. سعی کنید برای انتخاب قفل‌های دیجیتال حتماً از شرکت‌های معتبر و مطمئن خریداری کنید. به علاوه امروزه قفل‌های دیجیتال در انواع اندازه‌های مختلفی طراحی می‌شوند. به هر حال یک قفل کمد باشگاهی با یک قفل هوشمند هتلی متفاوت است و هر کدام باید در شرایط خاص مورد استفاده قرار بگیرند. شما می‌توانید برای خرید مرغوب‌ترین انواع قفل دیجیتال با نازل‌ترین قیمت و بهترین طراحی از طریق شرکت آداک لاک اقدام کنید.

۳- نوع قفل‌های دیجیتال باید با ضخامت درب همخوانی داشته باشد

یکی از نکاتی که باید در مورد نصب قفل‌های دیجیتال بدانید، همخوانی ضخامت درب با قفل می‌باشد. قفل‌های هوشمند که دارای مغزی هستند، تنها در درب‌هایی که حداقل ضخامت آن‌ها دو و نیم سانتی متر است قابل استفاده هستند. اگر ضخامت درب کمتر از ۲/۵ سانتی متر باشد، می‌توان از برخی قفل‌های دیجیتال مخصوص روی این درب‌ها استفاده نمود. از طرف دیگر درب‌هایی که ضخامت آن‌ها بیشتر از ۷ سانتی متر است نیز باید برای نصب قفل دیجیتال از مدل‌های مخصوصی استفاده کنند.

۴- برای نصب قفل دیجیتال باید به نوع و جنس درب توجه کنید

به طور کلی امکان نصب قفل‌های دیجیتال روی انواع درب‌های ورودی وجود دارد. اما در اثر گرفتن برخی عوامل به شما کمک می‌کند تا قفل دیجیتال مناسبی را برای درب خود انتخاب کنید. جنس درب شما می‌تواند در زمان نصب قفل دیجیتال اهمیت زیادی داشته باشد. این که درون شما درب چوبی معمولی است یا یک درب ضد سرقت و چه جنسی دارد باید در زمان نصب قفل‌های دیجیتال در نظر گرفته شود.

۵- قبل از قفل دیجیتال درب باید رگلاژ شود

موضوع دیگری که باید قبل از نصب قفل‌های دیجیتال به آن توجه شود، رگلاژ در چهارچوب قفل است. در واقع اگر رگلاژ درب بعد از قرار دادن قفل الکترونیکی در آن انجام شود. کارایی قفل کاهش پیدا می‌کند و ممکن است به درستی کار نکند؛ بنابراین رگلاژ درب باید قبل از نصب و راه انداختن قفل‌های دیجیتالی توسط یک فرد متخصص انجام شود.

۶- برای نصب قفل دیجیتال از شرکت‌هایی استفاده کنید که خدمات پس از فروش و گارانتی دارند

شما باید برای خرید قفل‌های دیجیتال شرکت‌هایی را انتخاب کنید که به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند و محصولاتشان نیز تضمین شده و دارای گارانتی می‌باشد. این موضوع موجب می‌شود تا در صورت بروز مشکل بدون پرداخت هزینه و نگرانی مشکل را برطرف نمایید. شرکت آداک با بیش از ۴۰ سال تجربه در زمینه واردات و نصب تجهیزات هوشمند برای محصولاتی که به مشتریان ارائه می‌دهد، ۳۶ ماه گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش در نظر گرفته است و این موضوع موجب می‌شود که مشتریان بتوانند با اطمینان خاطر و بدون هیچ نگرانی قفل‌های دیجیتال خود را خریداری کنند.

۸ نکته مهم در نصب قفل‌های دیجیتال

۷- برای نصب درب دیجیتال از افرادی ماهر کمک بگیرید

برای نصب انواع قفل دیجیتال حتماً از فردی ماهر و با تجربه کمک بگیرید. اگر برای نصب از طریق شرکت‌های معتبر اقدام کنید، آن‌ها افرادی را برای این کار می‌فرستند که به طور کامل با آموزش نصب قفل دیجیتال آشنایی دارند. اگر خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنید بهتر است قبل از نصب قفل‌های دیجیتال حتماً با صاحب خانه خود مشورت کنید.

۸- درب مناسبی را برای قفل‌های دیجیتال انتخاب کنید

انتخاب درب مناسب برای نصب قفل دیجیتال نیز اهمیت زیادی دارد قبل از هر چیز باید بدانید که درب‌های ورودی ساختمان که کاملاً سالم و بدون مشکل هستند برای نصب قفل‌های دیجیتال مناسب می‌باشند اگر قرار است روی یک درب قدیمی قفل دیجیتال نصب کنید باید در نظر داشته باشید که اندازه قفل هوشمند طوری طراحی شده باشد که سوراخ‌های قفل قدیمی درب را پوشش دهد. در غیر این صورت لازم است از یک فرد متخصص برای جاسازی قفل کمک بگیرید یا درب را عوض کنید.

خرید قفل‌های دیجیتال

امروزه بسیاری از افراد به منظور افزایش امنیت راحتی و آسایش از قفل‌های دیجیتال به جای قفل مکانیکی و قدیمی استفاده می‌کنند. این قفل‌ها نه تنها امنیت بیشتری نسبت به قفل‌های سنتی و قدیمی دارند، بلکه دارای ظاهری جذاب و سیستم پیشرفته نیز می‌باشند. شرکت آداک لاک یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده محصولات‌ای همانند قفل دیجیتال قفل الکترونیکی دستگیره دیجیتال و تجهیزات هتلی می‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین