کد خبر: ۷۳۸۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
تبلیغات

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی که حتما باید رعایت شود

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی که حتما باید رعایت شود، در عین سادگی و کارآمد بودن به افزایش فروش شما کمک خواهد کرد. در ابتدا به نکات مهم قبل از طراحی سایت فروشگاهی می‌پردازیم.
نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی که حتما باید رعایت شود
آفتاب‌‌نیوز :

قبل از طرحی سایت فروشگاهی نقشه سایت را روی کاغذ بکشید و نکات مهم و خواسته هاتون از سایت رو بیان کنید. در نقشه سایت مشخص کنید در صفحه اول و یا منو سایت چه چیز‌هایی باید قرارگرفته شود و دسترسی به سایر قسمت‌های سایت چگونه باشد.

یه اصطلاح عامیانه به اسم سه کلید در بین طراحان سایت وجود دارد و به این معنی است که کاربر بتواند با سه کلید به نیازش در سایت دسترسی پیدا کند.

گرافیک سایت فروشگاهی

سایت شما از لحاظ ساختار گرافیکی، ۲۰ الی ۲۵ درصد موفقیت در جذب کاربر را به عهده دارد. ولی گرافیک سایت فروشگاهی تنها دلیل برای موفقیت نیست و باید سایتی با چیدمان و محتوا مناسب ایجاد نمایید.

منظور از گرافیک سایت تنها استفاده از تصاویر نیست بلکه استفاده درست از فونت، رنگ، فاصله بین خطوط و BULD نوشتن مطالب رو هم شامل میشود.

سایت‌های فروشگاهی با گرافیک‌های ساده و کاربردی فروش بیشتری نسبت به سایت‌های فروشگاهی با گرافیک‌های پیچیده و گمراه کننده دارند.

محتوا نویسی و متعادل بودن آن

از جمله نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی که باید رعایت شود محتوا نویسی سایت بر اساس علایق کاربران سایت می‌باشد. محتوا نویسی مطالب در سایت فروشگاهی باید داری جدول برای انتخاب نوشته مورد نظر ببیننده داشته باشد. از محتوا نویسی طولانی نترسید و با تیتر بندی و انتخاب سر فصل مناسب کاربر را به آنچه نیاز داره نزدیک کنید. در این روش کاربر به راحتی به سراغ مطلب مورد علاقش هدایت شده و دیگه نیازی به مطالعه تمام مطلب نمی‌باشد.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی که حتما باید رعایت شود

سبک خاص مخصوص به سایت

در طراحی سایت فروشگاهی باید از یک نوع فونت و رنگ استفاده شود. از یک الگو خاص پیروی کنید و سعی کنید تمام مطالب را در یک قالب مشخص در سایت بارگذاری نمایید.

نکات مهم در طراحی وب سایت فروشگاهی

در اصول طراحی سایت طبق بازاریابی اینترنتی، مواردی گفته شده که به صورت خلاصه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

صفحه اول

در صفحه اول سایت فروشگاهی شما باید سه سوال: ۱- درباره ما، ۲- چه کاری انجام میدهیم، ۳- چگونه به شما کمک میکنیم پاسخ دهید. زمانی که بازدید کننده وارد سایت فروشگاهی شما میشود سه تا هفت ثانیه وقت دارید تا به سوالات بالا پاسخ بدهید که در صورت برآورده نشدن نیاز، کاربر سایت شما را ترک خواهد نمود و به سایت رقیب مراجعه می‌نماید.

در صفحه اول وب سایت فروشگاهی لازمه که موارد زیر وجود داشته باشه:

  • خلاصه‌ای آخرین محصولات و خدمات شما
  • خلاصه آخرین مقالات
  • نظرات کاربران
  • چرا باید سایت شما را انتخاب کنند و دلایل تمایز شما نسبت به رقبا

صفحه درباره ما

از جمله نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی که حتما باید رعایت شود، صفحه در باره ما می‌باشد. در این صفحه به معرفی برند و فروشگاه، محصولات، خط تولید، انبار، سوابق و رزومه کار‌ها بپردازید. بر عکس اکثریت سایت‌های راه اندازی شده که این صفحه در ان‌ها وجود ندارد باید گفت که وجود صفحه "در باره ما" از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی به شمار می‌اید.

صفحه تماس با ما

صفحه‌ای برای قرار گرفتن پل‌های ارتباطی بین شما و کاربران است؛ که شامل شماره تلفن، شماره موبایل، فکس، ایمیل، لینک شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. به خواسته کاربران احترام گذاشته و از تمامی موارد برای ارتباط استفاده نمایید تا هر فرد بر اساس سلیقه شخصی بتواند با شما در ارتباط باشد.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی که حتما باید رعایت شود

صفحه خدمات در وب سایت فروشگاهی

به طور کامل به بیان خدمات بپردازید و شرح دهید که خدمات شما از کجا شروع شده و به چه طریق خاتمه پیدا میکند. همچنین می‌نوانید از نظرات کاربران در این صفحه استفاده نمایید.

صفحه معرفی محصول

در صفحه خرید محصولات از فونت مناسب و خوانا استفاده کنید. تصاویر مناسب با کیفیت و مشخص کننده خصوصیات محصول بارگذاری کنید. لینک گذاری در صفحه خرید باعث حواس پرتی کاربر شده و ممکن است از خرید منصرف شود.

نوشته کاملا خوانا و روان این امکان را به کاربر میدهد تا فقط با یک بار مطالعه متن، متوجه اطلاعات محصول شود. اطلاعات را به صورت کامل و دقیق وارد نمایید و از دید کاربری که هیچ اطلاعاتی در مورد این محصول ندارد به صفحه معرفی محصول نگاه نمایید.

صفحه پشتیبانی

در این صفحه به کاربر نمایش داده میشه که محصولات را به چه صورت می‌تواند دریافت کند: دانلودی و یا از طریق پست و.... فرآیند پشتبانی و ساعات پاسخ گویی جهت رفع مشکلات در این صفحه قرار میگیرند.

صفحه فرود

در طراحی سایت فروشگاهی با کاربر به مشتری می‌توانید مشتری‌های همیشگی برای خود بدست بیارید.

طراحی آسان صفحه ثبت نام

در پروسه ثبت نام از بخش‌های آماده استفاده کنید و زمان ثبت نام در سایت رو کاهش دهید. صفحه ثبت نام از نکات مهم در زمان طراحی سایت فروشگاهی به شمار می‌اید.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی به عوامل متفاوتی بستگی دارد که مواردی که بالا گفته شد تعیین کننده هزینه و قیمت طراحی سایت فروشگاهی آنلاین می‌باشند.

صفحه پرداخت در سایت فروشگاهی

صفحه پرداخت در سایت فروشگاهی باید کاملا ساده باشد تا افراد بتوانند به راحتی اقدام به خرید نمایند. اگه نیاز به اطلاعات زیادی دارید، از روش دو مرحله‌ای کردن استفاد نمایید. صفحه پرداخت باید شامل پشتیبانی پس از خرید و ضمانت محصول گردد تا اطمینان از خرید در کاربران ایجاد شود.

ایجاد صفحه مقالات در سایت فروشگاهی

موثرترین روش در دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا می‌باشد. برای سایت فروشگاهی از مطالب مختلف محتوا تهیه نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین