کد خبر: ۷۳۸۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

تیری آنری الگوی مهاجم استقلال شد

مهاجم تازه وارد تیم استقلال در گفتگو با خبرنگار ایتالیایی درمورد اهدافش در ایران صحبت کرد.
تیری آنری الگوی مهاجم استقلال شد
آفتاب‌‌نیوز :

کوین یامگای فرانسوی یکی از دو خرید خارجی فرهاد مجیدی برای فصل جاری است که در ترکیب استقلال عملکرد موفقی داشته و تا پایان هفته چهارم سه گل به ثمر رسانده است.

یامگا در گفتگو با نیکو اشکیرا، خبرنگار ایتالیایی درمورد اهدافش در ایران و پیوستن به استقلال صحبت کرده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

چالش ایران

من قبل از آمدن به اینجا نگرانی‌هایی داشتم، اما اکنون بسیار راحتم و در یک ماجراجویی هیجان انگیز زندگی می‌کنم. من تأثیر مهمی داشتم و استقبال خوبی از طرفداران داشتم که حتی قبل از امضای واقعی با من در اینستاگرام تماس برقرار کردند تا از من استقبال کنند. این چیزی بود که هرگز اتفاق نیفتاد و من بلافاصله احساس کردم که دوستش دارم. متأسفانه هواداران نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند و از روی سکوها به ما روحیه بدهند، اما احتمالاً ممکن است از هفته بعد حضور داشته باشند. هواداران خیلی تشویق می کنند و استقلال اینجا تیم محبوبی است. اهداف من چیست؟ می‌خواستم بیشتر از همیشه گل بزنم و حالا چون در موقعیت‌های پیشرفته‌تری بازی می‌کنم، رویای دوبرابر را می‌بینم.

استقلال

ما مشتاقانه منتظر قهرمانی در اینجا هستیم، عنوانی که مدت هاست کسب نکرده ایم و بارها توسط پرسپولیس تضمین شده است. کادرفنی در این مورد بسیار شفاف بوده و هدف قهرمانی در لیگ است. چالش مهمی است. باید اعتراف کنم که سطح فوتبال ایران من را شگفت زده کرد: بازیکنان زیادی ویژگی‌های مرتبط دارند و می توانند برای بازی در اروپا بیایند. تا به حال مقابل تیم‌هایی بازی می کردیم که با شخصیت فوتبال بازی می کنند. شاید بازیکنان نه چندان قد بلند باشند و نه ساختار بدنی دارند، اما با توپ و بدون توپ خیلی خوب بازی می کنند.

گردشگر جهان

من برای هیچ دنیای فوتبالی توقفی ندارم. من دوست دارم واقعیت‌های جدید را بدانم و کشف کنم. من این فرصت را داشتم که به لطف مدیرانم در سراسر جهان حرکت کنم، که در چند سال گذشته راه حل های جالب و قابل توجهی برای من پیدا کردند.

ماجراهای ایتالیایی

من قبل از اینکه به سمت حرفه ای شدن در ایتالیا بروم، با کیه وو قهرمانی "پریماورا" را به دست آوردم. من خیلی به صورت قرضی نقل مکان کردم و شرایط سخت خاصی را تجربه کردم. در سیه‌نا و آریزو خوب عمل کردم. شاید در سال‌های بعد اشتباهاتی هم کردم‌ کارپی یک معامله لحظه آخری بود: باید به آسکولی منتقل می‌شدم، اما بازیکنی که باید جایگزینش می‌شدم، در نهایت باقی ماند و به این ترتیب توافق‌ها قطع شد. من کارپی را انتخاب کردم اما نتوانستم توانایی هایم را به نمایش بگذارم و شاید از بین دلایل مختلف این تقصیر من بود. جوان بودم و هنوز آماده نبودم.

بدشانس در پسکارا

من با زِمان به آنجا رفتم وچهار مسابقه اول را با او انجام دادم، اما او اخراج شد و اپیفانی و پیلون جایگزین او شدند. ماه‌های بعد بازی‌های بسیار کمی انجام دادم.

خداحافظی با ایتالیا و چالش های بعدی

تجارب ناامیدکننده باعث شد که کشور ایتالیا را ترک کنم. تصمیم گرفتم به فرانسه برگردم و به شاتورو در دسته دوم فرانسه بروم. در آنجا، من همیشه این شانس را داشتم که بازی کنم و با مهارت‌هایم پیشرفت را نشان دهم. از آن زمان، همه چیز عالی بوده است. من همیشه می توانستم در ترکیب ثابت بازی را شروع کنم، چه در پرتغال و چه در دانمارک. چند ماه پیش فرصت استقلال پیش آمد. عوامل من با تیم تماس داشتند. به دنبال بازیکنی با ویژگی های من بود و بلافاصله به توافق رسیدیم. من در چالشی زندگی می کنم که رویای آن را داشتم: هرگز برای باشگاهی بازی نکرده‌ام که بتواند برای عنوان قهرمانی بجنگد. این کاملا متفاوت است. من انگیزه زیادی دارم.

زِمان

او یک مربی و یک شخص خاص است. هیچ وقت زیاد حرف نمی زد، اما زیاد یاد می داد. من بازی در ترکیب او را دوست داشتم، باعث تاسف است که او کمی دوام آورد، اما آموزش های تاثیرگذاری از او دریافت کردم. چه چیزی از او به یاد دارم؟ دویدن، دویدن زیاد مانند تمرین‌های دوشنبه که 45 دقیقه دویدن بدون توپ بود.

خاطرات ایتالیایی

خاطرات اصلی من همان عنوان با کیه‌وو است، احساسی فراموش نشدنی. ما سال بعد پیروز نشدیم، اما گل های زیادی به ثمر رساندم که به من انگیزه داد تا به سمت حرفه ای شدن بروم. من هنوز با هم تیمی های سابقم در ارتباط هستم: با امبایه (بازیکن سابق کیه وو)، گراویون که در پسکارا با او بازی کردم و بسیاری دیگر در تماس هستم. از کیه‌وو، عنوان و همچنین دوئل‌های فراوان با کالابریا را به یاد دارم: او برای میلان بازی می‌کرد، اغلب ما در کنار تیم قرار می‌گرفتیم و او بسیار با استعداد بود. او مهارت‌های فوق‌العاده‌ای داشت و می‌دانستم که می‌تواند این راه را پیش ببرد.

اسطوره

زمانی که پسر بودم تیری آنری را تحسین می‌کردم. من بارها او را تماشا می کردم و از سرعت و تکنیک او قدردانی می کردم. او مانند من به عنوان یک وینگر به دنیا آمد و سپس با مهاجم بودن سازگار شد. از آنجایی که من در کنار هم بازی می کردم، او بلافاصله تبدیل به الگوی من شد.

رویاهای آینده

من دوست دارم عنوان قهرمانی ایران را کسب کنم، سپس خواهیم دید. شما همیشه می خواهید به اوج برسید و فصل‌های فوق العاده ای را بازی کنید. من فقط به حال فکر می‌کنم. تمرکزم روی استقلال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین