کد خبر: ۷۳۸۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸

رشد ۶۴۵ درصدی خروج پول از بورس

در هفته اخیر به‌طور متوسط ۱۲ درصد از پول حقیقی خارج شده از بورس روانه صندوق‌های با درآمد ثابت شده است.
رشد ۶۴۵ درصدی خروج پول از بورس
آفتاب‌‌نیوز :

در هفته اخیر روند خروج نقدینگی حقیقی از بورس ادامه داشت و رکورد پنج روز متوالی را ثبت کرد.

در هفته اخیر بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که روز چهارشنبه شاهد خروج ۱۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار بودیم. روز شنبه ۳۷۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و روز یکشنبه این رقم به ۲۷۶ میلیارد تومان رسید. روز دوشنبه بیشترین میزان خروج نقدینگی حقیقی هفته ثبت شد و به رقم ۵۳۴ میلیارد تومان بالغ شد.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه ۵۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد و بورس پنجمین روز خروج پول حقیقی را پشت سر گذاشت. اما روز چهارشنبه این روند متوقف شد و شاهد ورود ۱۳ میلیارد تومان پول حقیقی بودیم.

در مجموع کل هفته هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۲۴۶ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد ۶۴۵ درصدی داشته است.

ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت

در هفته اخیر شاهد ورود پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. به استثنای روز شنبه، در ۴ روز بعدی هفته خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی در این صندوق‌ها مثبت بود.

در مجموع این هفته ۱۴۵ میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس وارد شده است. به طور میانگین روزانه ۲۹ میلیارد تومان پول حقیقی از این صندوق‌ها خارج شده است؛ بنابراین می‌توان گفت به‌طور متوسط ۱۲ درصد از پول حقیقی خارج شده از بورس روانه صندوق‌های با درآمد ثابت شده است.

رشد ۶۴۵ درصدی خروج پول از بورس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین