کد خبر: ۷۳۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۰

خودروهای اورژانس اجتماعی در راه‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر رفاه و تامین اجتماعی از ورود خودروهای اورژانس اجتماعی به کشور با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت:‌«به زودی اقدامات اولیه روی این خوردوها انجام می‌شود وبه محض آماده شدن برای ارائه خدمات، آنها را وارد چرخه اجتماع می‌کنیم».

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت رفاه و تامین اجتماعی، دکتر عبدالرضا مصری در مراسم معارفه معاون به هدفمند کردن یارانه‌ها و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب اظهار کرد: «خوشبختانه طی سالهای اخیر اقدامات بسیار خوبی در سطح وزارتخانه صورت گرفته است؛ زمانی که در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم چالش‌های متعددی در این حوزه وجود داشت که گاه به صورت تجمع نمود پیدا می‌کرد. به عنوان مثال بسیاری از بازنشستگان در گذشته مطالبات به حقی همچون حق 12 درصد داشتند که به آنها رسیدگی نشده بود».

وی تصریح کرد:‌‌«در مورد مطالبات 12 درصد بازنشستگان، در گذشته توسط دیوان اداری 5 هزار مورد حکم منهای تعداد شکایات صادر شده بود اما خوشبختانه امروز این چالش به کلی رفع شده و در حال حاضر مشکل 12 درصد 5/1 میلیون بازنشسته رفع شده است».

وزیر رفاه و تامین اجتماعی مسئله پایان خدمت بازنشستگان را یکی دیگر از چالش‌ها خواند وافزود: «وزارتخانه توانسته این مشکل را نیز رفع کند و در این مورد هم شکایتی وجود ندارد و خواسته‌های بازنشستگان که بیشترین مشکلات و شکایاتها را داشتند رفع شده است».

مصری توجه به مسایل رواین بازنشستگان را یکی از راهکارهای موثر خواند وگفت: «خانه‌های مهر، بیمه تکمیلی درمان، سهم حج عمره و ... از جمله این راهکارها بودند به طوری که هم اکنون بسیاری ازتجمعاتی که در گذشته وجود داشت به صفر رسیده است».

وی در ادامه با تاکید بر این که درحال حاضر بازنشسته‌های کشوری و لشگری از حقوق یکسان برخوردارند، در ادامه به بیمه همه اقشار جامعه اشاره کرد و افزود: «بیمه همه اقشار از جمله اهداف و برنامه‌های وزارت رفاه است و بیمه خادمین مساجد و رانندگان نمونه‌ای از آن است».

مصری، لایحه بخشودگی جرایم تامین اجتماعی را یکی از اقدامات مهم وزارت رفاه و تامین اجتماعی خواند و تصریح کرد: «این لایحه هم به نفع تامین اجتماعی و هم کارفرماست، با این لایحه در کار کارفرمایان گشایشی حاصل می‌شد و آنها از بار بدهی خلاص می‌شدند و از طرفی برای سازمان تامین اجتماعی با توجه به حق بیمه‌ها وسرمایه‌گذاری بسیار گره‌گشاست».

وی از بیمه کارگران روزمزد به عنوان یک الگوی بسیار خوب و مناسب از نظام جامع تامین اجتماعی در میان کشورهای دنیا یاد کرد وگفت:‌«متاسفانه هم اکنون این بحث در مجلس مسکوت مانده که امیدوارم هر چه سریعتر کار بررسی آن آغاز شود».

وزیر رفاه و تامین اجتماعی در ادامه به بیمه معلولان اشاره کرد و گفت: «بیمه تکمیلی معلولان برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد؛ این در حالیست که حدود 90 درصد اقدامات وزارت رفاه وتامین اجتماعی برای اولین‌بار است که در کشور انجام می‌شود».

وی پیشنهاد راهبردی و کاربردی دیگر را بیمه پایه خواند وتاکید کرد: «این لایحه قرار است در هیات دولت مطرح شود و با این کار 50 درصد حق بیمه را می‌بخشیم».

وزیر رفاه و تامین اجتماعی در ادامه از راه‌اندازی بانک اطلاعات در هفته آینده خبر داد و آن را یکی از آرزوهای دیرینه خواند و بیان کرد: «در این بانک همه اطلاعات به صورت انباشته متمرکز شده وزمینه بیمه همه مردم فراهم خواهد شد».

دکتر مصری صیانت از حقوق بیمه‌شدگان را حلقه مفقوده میان وزارت رفاه و مردم خواند و در عین حال تاکید کرد: «همه در ابتدای سال تجلی صیانت از حقوق بیمه‌شدگان را مشاهده کردیم و با تلاش بی‌وقفه و همکاری همه بخش‌ها و با تصویب هیات وزیران، تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی لغو شد».

وزیر رفاه و تامین اجتماعی در ادامه از افزایش اعتبارات بخش مسکن معلولان ومحرومان در سال گذشته خبر داد و افزود: «همچنین برای مراکز شنوایی سنجی، مسکن،‌عمل جراحی و .... اقدامات مناسبی صورت گرفت و همه آنها را ناشی از تلاش همه بخش‌های وزارت رفاه و تامین اجتماعی می‌دانم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین