کد خبر: ۷۳۸۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۷

اعتراض سر دفتران به سریال «به خاطر من»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سر دفتران اسناد رسمی به دلیل آنچه آن را توهین به شان، جایگاه و حرفه سردفتری در سریال تلویزیونی «به خاطر من»، می دانستند نسبت به این سریال اعتراض كردند.

روابط عمومی كانون سردفتران و دفتر‌یاران با اشاره به قسمتی از سریال «به خاطر من» كه روز 27 فروردین ماه سال جاری از شبكه دو سیما ساعت 21:30 پخش شد آورده است كه شخصی ثروتمند و صاحب كارخانه‌ای بزرگ كه انسان متشخصی نیز بود، توسط برادر‌زاده‌اش (سامان) و با كمك و یاری گروهی تبهكار و كلاهبردار اقدام به آدم ربایی كرده و مرد كارخانه‌دار را به خانه‌ای متروكه می‌برند.

همچنین در سكانس پایانی نشان داده می‌شود كه كارخانه دار را با زور، اكراه و تهدید و با چشم‌هایی بسته به اتاقی از خانه‌ای متروكه می‌برند كه سردفتری همراه با كیف و دفتر ثبت اسناد در آن نشسته بود. سردفتروكالتنامه‌ای تام و بلاعزل كه مربوط به اداره كارخانه و وكیل سامان است تنظیم كرده و محل امضای بنچاق را به سامان نشان می‌دهد و سامان با زور و با كمك گروهی از مرد كارخانه‌دار با چشمان بسته امضا می‌گیرند و در زمان امضای ثبت دفتر در جلوی چشم سردفتر برای پیدا كردن كلید‌های گاو صندوق جیب‌های مرد كارخانه‌دار را تفتیش می‌كند. دوربین روی صورت سردفتر زوم می‌شود كه با بی‌تفاوتی و دور از انسانیت، تعهد و تمسخر به مرد كارخانه‌دار نگاه می كند و یك ربع بعد از تفتیش جیب‌های مرد كارخانه‌دار توسط اوباش برای امضای ثبت دفتر او را با زور بلند می‌كنند.

كارگردان این مجموعه تلویزیونی با بی‌لطفی و سوء نیت و با حكایت و داستان مبتذل، مقام مقدس سردفتری را زیر سوال می‌برد و مقام سردفتر را هم ردیف با تبهكاران، كلاهبرداران و اراذل و اوباش قرار می‌دهد.

سران دفاتر اسناد رسمی طی تماس‌های مكرر تلفنی و مكاتبات بسیار، مراتب اعتراض خود را به كانون سردفتران و دفتریاران اعلام كرده‌اند و از دست‌اندركاران این سریال تلویزیونی درخواست كردند نسبت به عذرخواهی از این قشر اقدام كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین