کد خبر: ۷۳۸۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

اعضای کنگره آمریکا به سازمان ملل: به هر قیمتی از به رسمیت شناختن طالبان جلوگیری شود

لیندسی گراهام و مایکل والتز، دو عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل طالبان نوشته‌اند که «به هر قیمتی» از به رسمیت شناختن بین‌المللی طالبان جلوگیری شود. آنان گفته‌اند طالبان به‌دلیل رفتارشان مستحق به رسمیت شناخته‌شدن نیستند.
اعضای کنگره آمریکا به سازمان ملل: به هر قیمتی از به رسمیت شناختن طالبان جلوگیری شود
آفتاب‌‌نیوز :

 این دو مقام‌ آمریکایی تاکید کرده‌اند که تحریم‌های سازمان ملل علیه طالبان لغو نشود و کرسی افغانستان در این سازمان نیز در اختیار این گروه قرار نگیرد.

به گزارش افق نیوز،گراهام و والتز گفته‌اند که عضویت طالبان در سازمان ملل، مشروعیت این سازمان را زیر پرسش می‌برد.

این دو قانون‌گذار آمریکایی در نامه‌شان نوشته‌اند که طالبان حقوق زنان و دختران افغان را نقض و آزادی بیان و مطبوعات را سرکوب کرده‌اند.

همچنین آنان ادعا کرده‌اند که طالبان روابط خود را با سازمان‌های تروریستی خارجی از جمله القاعده تحکیم می‌کنند.

این دو مقام امریکایی طالبان را متهم به قتل همکاران پیشین نیروهای آمریکایی و ناتو نیز کرده‌اند.

در نامه گراهام و والتز با اشاره به بحران بشری در افغانستان آمده که نیاز به کمک به این کشور افزایش یافته است؛ اما سازمان ملل متحد مسئولیت دارد تا اطمینان حاصل کند که کمک‌ها به افراد نیازمند توزیع می‌شود و طالبان از آن استفاده نمی‌کنند.

این دو مقام آمریکایی در حالی بر عدم شناساسی طالبان تاکید کرده‌اند که تاکنون هیچ کشوری حاکمان فعلی افغانستان را به رسمیت نشناخته‌ است؛ اما برخی کشورها به خاطر کمک‌های‌ بشردوستانه و نگرانی امنیتی با دولت مستقر در کابل ارتباط برقرار کرده‌اند.

شرایط شناسایی بین‌المللی طالبان که از سوی کشورها مطرح می‌شود، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، مبارزه با تروریسم و احترام به حقوق بشر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین