کد خبر: ۷۳۸۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵

مرد قوی روسیه خواسته‌هایش را بر غربی‌ها تحمیل می‌کند

روزنامه وال استریت ژورنال، ولادیمیر پوتین را "مرد قوی روسیه" توصیف کرد که طی دوره ریاست‌جمهوری‌اش اقدام به مدرنیزه سازی ارتش و بهبود تجارت جهانی سوخت کرده است.
مرد قوی روسیه خواسته‌هایش را بر غربی‌ها تحمیل می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش  روزنامه وال استریت ژورنال، غرب باید ادعاهایی که می‌گویند، روسیه کشوری ضعیف است، کنار بگذارد زیرا این کشور به راحتی می‌تواند قدرت و خواسته‌هایش را بر غربی‌ها تحمیل کند.

طبق این گزارش، ولادیمیر پوتین موضع مسکو را در زمینه‌های حساس از جمله ارتش، تجارت، روابط با هم‌پیمانان تقویت کرد.

مضافا اینکه پوتین اساسی برای شروطش در مقابل ائتلاف ناتو تعیین کرد که به منزله "مخالفت با توسعه طلبی در شرق" است.

در این گزارش آمده است: ولادیمیر پوتین داستان‌سرایی‌های نگران کننده غرب درباره روسیه به عنوان "قدرت بزرگی که متلاشی می‌شود و هرگونه تردید درباره قدرت آن در دستیابی به جایگاه صحیح خود در صحنه جهانی" را نادیده گرفت.

این گزارش می‌افزاید: کشورهای غربی سخنرانی ولادیمیر پوتین در کنفرانس مونیخ در سال 2007 را جدی نگرفتند و به گرجستان و اوکراین عضویت ناتو را وعده دادند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت، رهبران ناتو روسیه را زمانی که وعده دادند زیرساخت‌های نظامی ناتو در شرق توسعه نخواهد یافت، فریب دادند.

پسکوف اضافه کرد: خطر کشیده شدن تدریجی زیرساخت‌های ناتو به سمت مرزهای روسیه و سلاح‌هایی که اوکراین از ناتو دریافت می‌کند و اقدامات تحریک آمیز کشور ما را به سمت اتخاذ گام‌هایی برای تضمین امنیت وامی‌دارد.

در این راستا پوتین روز پنج‌شنبه در نشست گسترده اعضای وزارت خارجه روسیه درباره همکاری با ناتو گفت: انگیزه‌ای برای همکاری با کسانی که تمایلی به آن ندارند، وجود ندارد؛ اما آنها اشاره‌هایی درباره همکاری می‌کنند گویی با آنها در حال تمرین ورزشی هستیم نه فعالیت دیپلماتیک.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین