کد خبر: ۷۳۸۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸

واکنش حزب‌الله لبنان به اقدام انگلیس علیه حماس

حزب الله لبنان تصمیم دولت انگلیس برای قرار دادن نام حماس در فهرست تروریستی را به شدت محکوم و اعلام کرد که این تصمیم تأثیری روی ملت مقاوم فلسطین نخواهد گذاشت.
واکنش حزب‌الله لبنان به اقدام انگلیس علیه حماس
آفتاب‌‌نیوز :

حزب‌الله لبنان شامگاه شنبه با صدور بیانیه‌ای تصمیم انگلیس برای قرار دادن نام حماس در فهرست سازمان تروریستی را به شدت محکوم و تأکید کرد که تصمیم لندن یک تصمیم اشتباه و ظالمانه است.

در این بیانیه آمده است: این تصمیم متاسفانه در راستای ادامه سیاست‌ انگلیس در حمایت کامل از قتل و تروریسم و کشتار و نابودی دشمن صهیونیست است.

به گزارش المنار، حزب‌الله لبنان از لندن خواست تا در حساب و کتاب‌های اشتباه خود بازنگری و از اجرای این تصمیم ناعادلانه صرف نظر کند.

در این بیانیه تأکید شده که چنین تصمیمی نه تنها روی ملت مقاوم فلسطین و جنبش حماس و سایر گروه‌های مقاومت تأثیر نخواهد گذاشت، بلکه بر عزم و اراده آنها در پیروزی و آزادسازی اراضی فلسطین خواهد افزود.

وزیر کشور انگلیس دیروز اعلام کرد که حماس در این کشور غیرقانونی اعلام شده و به طور کامل ممنوع‌الفعالیت شده است.

وزیر کشور انگلیس در توییتی با متهم کردن حماس نوشت: "حماس توانایی‌های تروریستی‌ ملموسی از جمله انبار سلاح گسترده و پیشرفته و تأسیسات برای آموزش تروریست‌ها دارد. برای همین اقداماتی را برای ممنوع‌الفعالیت کردن کامل این جنبش اتخاذ کردم. دولت انگلیس به مبارزه با تروریسم و تندروی هرجا که باشد، پایبند است."

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم از گزارش‌ها درباره تصمیم وزارت کشور انگلیس برای درج شاخه سیاسی و نظامی حماس در لیست تروریسم استقبال کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین