کد خبر: ۷۳۸۷۲۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
رونق جراحی زیبایی ایرانیان در دوران کرونا

افزایش جراحی پلاستیک در ایران؛ از عمل بینی تا لیفت ابرو و پلک!

علاوه‌بر عمل جراحی‌ بینی انواع دیگر جراحی‌های پلاستیک از جمله لیفت ابرو و پلک و بزرگ کردن سینه در ایران در حال افزایش است. کانتورینگ بدن یا پیکرتراشی که نوعی جراحی پلاستیک است و هدف از آن تغییر شکلی از بدن از جمله حذف چربی یا تزریق مجدد آن در قسمت‌های مختلف بدن و تراشیدن استخوان است در ایران رواج یافته است.
افزایش جراحی پلاستیک در ایران؛ از عمل بینی تا لیفت ابرو و پلک!
آفتاب‌‌نیوز :

علیرغم مشکلات اقتصادی ایجاد شده بر اثر شیوع کرونا و پیامد‌های مرگبار آن، جذابیت جراحی زیبایی بینی در ایران کاهش نیافته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سایت تحلیلی "میدل ایست ای" در گزارشی درباره رونق جراحی پلاستیک در ایران علیرغم شیوع کرونا می‌نویسد: "عسل ۲۱ ساله مدت‌ها بود نسبت به شکل بینی‌اش وسواس داشت و تا همین اواخر نسبت به قضاوت دیگران درباره خود ناراحت بود و نمی‌توانست کاری در مورد آن انجام دهد.

او می‌گوید: من برای مدت زمانی طولانی می‌خواستم برجستگی بینی‌ام را از بین ببرم اما همیشه از جراحی می‌ترسیدم؛ به ویژه به این دلیل که نمی‌خواستم همکاران‌ام در محل کارم متوجه شوند. در زمان شیوع کرونا ما از خانه کار می‌کردیم به همین دلیل تصمیم گرفتم از فرصت استفاده کرده و کار را انجام دهم. اگرچه زود است که بگویم، اما فکر می‌کنم اکنون بینی‌ام زیباتر از قبل به نظر می‌رسد.

عسل یکی از افراد زیادی است که از ابتدای شیوع کرونا در ایران تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گرفته است. اگرچه این جراحی در ایران دهه‌هاست که محبوبیت دارد اما از زمان شیوع کرونا شتاب زیادی پیدا کرده است؛چرا که تعداد زیادی از کارمندان دولتی دیگر نیازی به حضور فیزیکی در محل کار خود ندارند و با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها مردم وقت آزاد بیشتری داشتند.

"علی عطایی" متخصص گوش، حلق و بینی می‌گوید: در ماه‌های اخیر تعداد بیماران متقاضی برای جراحی زیبایی به شکل چشمگیری افزایش یافته است. حتی در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا که بسیاری از کلینیک‌های جراحی زیبایی تعطیل بودند، برخی از پزشکان همکار من به صورت مخفیانه در کلینیک‌های خود عمل انجام می‌دادند.

علاوه‌بر عمل جراحی‌بینی انواع دیگر جراحی‌های پلاستیک از جمله لیفت ابرو و پلک و بزرگ کردن سینه در ایران در حال افزایش است. کانتورینگ بدن یا پیکرتراشی که نوعی جراحی پلاستیک است و هدف از آن تغییر شکلی از بدن از جمله حذف چربی یا تزریق مجدد آن در قسمت‌های مختلف بدن و تراشیدن استخوان است در ایران رواج یافته است.

الناز ۲۶ ساله می‌گوید: همواره از کوچک بودن سینه‌هایم ناراضی بودم و بسیاری از لباس‌های زنانه برایم مناسب نبودند". او که منشی است تصمیم گرفت عمل جراحی بزرگ کردن سینه را انجام دهد.

او می‌گوید در دوران کرونا کاری جز تهیه نامه و ارسال ایمیل‌های شرکت نداشت و از این فرصت استفاده کرد.

یک پزشک ناشناس می‌گوید انزوای طولانی‌مدت در خانه افراد را به این گونه جراحی‌ها علاقمندتر کرده است.

یک جراح لاستیک در تهران می‌گوید متاسفانه بسیاری از افرادی که متخصص نیستند با تبلیغات اینستاگرامی افراد را فریب می‌دهند و با ارائه تخفیف آنان را جذب کرده و سلامتی‌شان را به خطر می‌اندازند.

نیلوفر ۳۱ ساله می‌گوید قصد لیپوساکشن داشت اما پس از مشاهده به کما رفتن پسر عموی ۴۰ ساله‌اش که تصمیم گرفته بود شکم‌اش را لیپوساکشن کند و پس از جراحی و بیهوشی این اتفاق برایش افتاد از این تصمیم صرفنظر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
kناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
5
این موضوع هیچ ربطی به کرونا وانزوای ناشی از آن ندارد ویک موضوع کاملا فرهنگی وعموما از روی چشم و هم چشمی است ودراین حد بالا در کشورهایی مثل ما رواج داردتا قسمتی از عقده های درونی بعضیها به ظاهر رفع گردد.جالبتر انکه در کشورهایی مثل ما با قوانین سختگیرانه ای مثل حجاب بسیار بیشتر از کشورهای آزاد است چون آنها هیچ نیازی به این کارها نمیبینند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
2
2
بدبختی دختران ایرانیه دیگه
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
1
1
منو بگو که نشستم تو غربت غصه دار گرانی و کوچک شدن سفره ی هموطنانم هستم....
منش این نوع دکترهای برند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
0
1
این افزایش مشکل اصلی نیست ؛ بعبارت دیگر صورت مسئله را پاک نکنید بدانید زیرا که جراحان این عمل زیبایی که در سطح کشور برند شده اند ماهی 3 میلیارد از 3 سال پیس تا به هم اکنون درآمد دارند که این مبلغ را که هم کنون با ادامه روند آن به هر نفر 30 میلیون تومان برای ایرانیان و 60 میلیون تومان برای توریسم خارجی رسیده است و این مبلغ را با پوز های مختلف و راه های مختلف کسب می کنند و از دادن مالیات هر چند که آن هم با عدالتی پرداخت مالیات برابری نمی کند تفره می روند ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین