کد خبر: ۷۳۸۷۳۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
تبلیغات

۵ نکته برای دو برابر کردن باردهی درخت گردو

هر آنچه از خرید تا کاشت و برداشت محصولات نهال گردو باید بدانید را در مقاله زیر بخوانید.
۵ نکته برای دو برابر کردن باردهی درخت گردو
آفتاب‌‌نیوز :

تقریبا همه ما از خواص شگفت انگیز گردو آگاه هستیم. این آجیل خوش طعم خواص بی‌شماری دارد که می‌تواند در درمان و پیشگیری برخی از بیماری‌ها بسیار کمک کننده باشد. نهال گردو؛ (Walnut tree) در دو نوع نهال گردو پیوندی و نهال گردو بذری کشت می‌شود.

نهال گردو پیوندی برای مصارف تجاری و احداث باغات اقتصادی مورد کشت قرار می‌گیرد و از نهال گردو بذری برای باغات سنتی با باردهی متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از این دو نوع دارای مزایا و معایبی می‌باشد.

به گزارش آریا نهال، با توجه به آب و هوای ایران و مهیا بودن شرایط برای کشت نهال گردو، امروزه در مناطق مختلفی از کشور شاهد برداشت مغز گردو هستیم. همچنین نهالستان‌های سراسر کشور از جمله نهالستان آریا نهال، اقدام به تولید و فروش بهترین نهال گردو می‌کند.

در این مقاله در نظر داریم تا با بهترین شرایط کشت و بهترین زمان کاشت نهال گردو جهت پربار شدن درختان گردو را مورد برسی قرار دهیم لطفا همراه ما باشیم.

آیا کاشت درخت گردو از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است؟

با توجه به خواص گردو، کاشت نهال گردو مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. جدا از خواص آن، احداث باغ گردو، روشی پرسود برای سرمایه گذاری خواهد بود. اولین دلیل این امر، تقاضای بالای خرید مغز گردو و همچنین وجود یک بازار دائمی برای آن است. از آنجایی که این دانه روغنی گردو در همه فصل‌ها شرایط نگهداری مناسبی دارد، می‌توان در هر فصلی آن را به فروش رساند.

نهال گردو به سه دسته‌ی کلی که شامل:

تشکیل می‌شود که می‌بایست با توجه به منطقه‌ی مورد کشت، خرید نهال گردوی مناسب جغرافیای خود را انجام نمایید. برای مثال نهال گردو دماوند یکی از ارقام گردوی بومی ایران می‌باشد که مناسب مناطق سردسیر کشور می‌باشد.

نگهداری و مراقبت از درخت گردو، برخلاف برخی درختان، هزینه زیادی ندارد و پس از بالغ شدن می‌توان هر ساله از محصول آن بهره‌مند شد و نکته جالب توجه در مورد مغز گردو، امکان صادرات این محصول به سایر کشورهاست. چنانچه محصول درختان گردو شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، می‌توان آن را با قیمت قابل توجه به سایر کشور‌ها صادر کرد.

باردهی درخت گردو

نحوه تکثیر نهال گردو چه می‌باشد؟

در حالت کلی برای تکثیر گردو سه روش وجود دارد. تکثیر نهال‌ها اغلب از طریق بذر و پیوند امکان پذیر خواهد بود. روش تکثیر نهال گردو از طریق بذر تا سالیان سال مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما به دلیل این که در نتیجه انجام این روش امکان گیرایی نسبتا کمی وجود دارد، امروزه روش مطمئنی برای ازدیاد یک نسل حساب نمی‌شود مگر توسط نهالستان‌های خبره این کار صورت پذیرد.

در مورد پیوند زدن درخت گردو، نیز پیوند جوانه به عنوان متداول‌ترین روش پیوند زدن شناخته می‌شود. این پیوند را می‌توان در فصول مختلف سال از جمله: بهار، تابستان و پاییز انجام داد.

بهترین زمان کاشت گردو چیست؟

با توجه به اهمیت کاشت گردو و همچنین اهمیت انتخاب زمان مناسب برای کاشت آن، در این قسمت قصد داریم تا در مورد بهترین زمان کاشت نهال گردو صحبت کنیم. باید توجه داشت که انتخاب فصل کاشت نهال، با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه متفاوت خواهد بود. به طور مثال در مناطقی با آب و هوای گرم و معتدل، بهتر است کاشت نهال در اواخر پاییز انجام شود.

در مناطق سردسیر کشور معمولا به دلیل وجود زمستان‌های طولانی و دوره گرمایی بلند مدت، بهترین زمان کاشت نهال در بعد از زمستان و دراسفند خواهد بود؛ بنابراین انتخاب زمان کاشت نهال گردو کاملا وابسته به شرایط اقلیمی محیط زندگی شما خواهد بود؛ اما در حالت کلی از فصل پاییز به عنوان بهترین فصل برای کاشت نهال گردو شناخته می‌شود.

برداشت گردو

اهمیت دقت در کاشت نهال گردو:

برای احداث یک باغ گردو، هزینه نسبتا زیادی صرف خواهد شد؛ بنابراین دقت در خرید نهال و کاشت نهال‌ها و مهیا کردن شرایط مناسب کشت می‌تواند زیان ناشی از از بین رفتن نهال‌ها و خسارت را تا حد زیادی کاهش دهد. بدون شک خرید نهال گردو از نهالستان‌های معتبر همانندآریا نهال، به عنوان یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های کاشت است که در آن امکان از بین رفتن نهال‌ها تقریبا به صفر می‌رسد.

از آنجایی که درخت گردو، درختی است که از نظر طولی بین ۸ تا حتی ۳۰ متر رشد می‌کند، بنابراین ایجاد فواصل مناسب در زمان کاشت می‌تواند به رشد بهتر درختان کمک کند. پس از آماده سازی زمین و کاشت نهال‌های گردو، نوبت به مراقبت از آن می‌رسد. کوددهی و آبیاری منظم موجب رشد سریع‌تر درختان گردو خواهد شد؛ همچنین پس از به بار نشستن درختان، سم پاشی دوره‌ای می‌تواند کیفیت محصولات را تا حد زیادی افزایش دهد.

مهمترین نکات در انتخاب یک نهال گردو خوب:

پیش از کاشت یا خریداری نهال گردو باید نکاتی در رابطه با آن مورد توجه قرار گیرد تا بتوان انتظار بیشترین بازدهی را از آن داشت. اولین نکته قابل توجه در کاشت گردو، انتخاب نهال مورد نظر با بیشترین میزان سازگاری با مکان و شرایط آب و هوایی مورد نظر است؛ بنابراین لازم است تا افراد با توجه به اقلیم منطقه خود رقم مورد نظر را انتخاب کنند.

پس از انتخاب نهال گردوی مورد نظر، نوبت به انتخاب نهال‌هایی قوی می‌رسد. بهترین نهال گردو پربار، معمولا از شاخ و برگ مناسبی برخودار است؛ تنه آن مقاوم بوده و ضعیف نیست و همچنین از ریشه‌های سالمی برخوردار است؛ بنابراین پیش از تهیه نهال گردو لازم است تا از مقاومت آن اطمینان حاصل کرد.

چگونه بهترین خرید نهال گردو را صورت دهیم؟

پس از آن که با ویژگی‌های یک نهال گردو باکیفیت، آشنا شدیم و همچنین در مورد اهمیت دقت در کاشت این نهال مطالبی عنوان کردیم، نوبت به معرفی بهترین روش خرید نهال گردو می‌رسد. در هنگام خرید این نهال علاوه بر نکات عنوان شده، لازم است تا نهالستانی معتبر را شناسایی کرد و خرید خود را از طریق آن انجام داد.

خرید نهال گردو از طریق مراکز متفرقه می‌تواند تبعاتی از جمله: تفاوت در رقم انتخابی و رقم دریافتی، کیفیت پایین نهال‌ها و یا افزایش هزینه خرید را در پی داشته باشد؛ بنابراین با خرید از یک نهالستان معتبر می‌توانید با خیال راحت، سرمایه گذاری لازم را روی نهال مورد انجام دهید.

مرکز تولید نهال آریا نهال با بهره‌گیری از تخصص افراد خبره در زمینه کاشت نهال، انواع مختلفی از نهال درختان میوه را تولید کرده و در اختیار هموطنان قرار می‌دهد که شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت نهالستان آریا نهال (ariyanahal.ir) به مشاهده بیش از ۲۰۰ نهال پربار میوه از جمله ۱۷ رقم نهال گردو بپردازید.

کافیست تنها در مرورگر خود واژه‌ی آریا نهال را سرچ کرده و وارد وب‌سایت آریا نهال شده و یا مستقیما جهت خرید نهال با شماره تماس مجموعه ارتباط بر قرار نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ایران
|
Germany
|
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
2
رسانه ها عموما در راه رشد و توسعه ی کشاورزی ایرانیان کاری نمی کنند فقط کارشان تبلیغاتی و تجاری است .‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
0
1
این مطلب در مورد کاشت وبذر ونهال گردو باید عرض کنم این موسسه نهال یک مشت ...تحویل مردم داد همه اش تبلیغ فروش نهال خودش کرده برای شما دوست عزیز جقدر سود دارد که اجازه داده آید وقت مردم را بگیرد یک مشت ...تحویل مردم بدهد من خودم کشاورز وباغ دار هستم یک کلام...اظهار کرده یک نسخه برای خودش بفرستید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
0
0
بگیربخواب خوابهای خوب ببینی
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
0
1
لطفاً درکنار تبلیغاتی که به سرتیتری افزایش تولید گردو آنجام میدهید لااقل چند کلمه مفید هم در مورد نحوه افزایش تولید گردو هم ارائه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
1
همه چیز گفتید جز ان‌ چیزی که باید بگوئید وعنوان کرده اید یعنی نحوه افزایش محصول گردو،خوب اینم راهکار جدیدی است برای تبلیغ محصول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
0
همانطور که دوستان نیز ذکر کردند شما فقط در مورد تبلیغ برای نهالستان خودتان حرف زدید حتی یک کلمه مفید در مورد نحوه نگهداری وثمردهی بیشترچیزی عنوان نکردی لطف کنید در این موارد نیز مطالبی ارایه دهید تا دانش کشاورزی بالاتری داشته باشیم
با تشگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
0
سلام.همه تبلیغ .همه تبلیغ.درخت گردو با توجه به مشاهده ی بنده وهمچنین کارشناسان،چندین بیماری باکترایی وقارچی وهمچنین انواع بیماری کنه هایی از جمله کنه قرمز وهها بیماری غیر قابل علاج دارد،به انها نیز اشاره کنید ،فقط به فکر فریب کشاورز نباشید
حقیقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
0
چوپانهای دروغگو اگه یه بار هم واقعا راست بگن کسی باور نخواهد کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین