کد خبر: ۷۳۸۷۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
ماجرای فروش اوراق مالی بیش از پیش‌بینی قانون بودجه برای سال ٩٩

کم‌اطلاعی یا کتمان حقایق؟!

آیا در حد ٧٧ هزار میلیارد تومان که معادل عدم تحقق منابع بود و عمدتا نیز برای پرداخت به شاغلین، بازنشستگان و مطالبات کادر درمان و ایثارگران مصرف شده است، امکان دیگری برای دولت روحانی وجود داشت تا اقدام نماید؟
کم‌اطلاعی یا کتمان حقایق؟!
آفتاب‌‌نیوز :

بعد از گزارش تفریغ بودجه سال ١٣٩٩ از سوی دیوان محاسبات، عده‌ای بجای اینکه از آثار سخت تحریم و محاصره اقتصادی بر زندگی مردم آگاه شوند و از فرصت‌ها برای بر داشتن زانوی فشار از گردن اقتصاد ایران و بهبود معیشت مردم سخن بگویند، آدرس غلط به جامعه می‌دهند …

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ یکی از از این مصادیق، اظهارنظری است که در خصوص استفاده از فروش اوراق مالی بیش از پیش‌بینی قانون بودجه برای سال ٩٩ ارایه شده است!

و این در حالی است که در جدول شماره ٤ گزارش دیوان محاسبات تصریح شده است که در سال قبل با وجود تحقق ١٠١ درصدی مالیات و ٩٦/٥ درصدی درآمد‌ها، منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و فروش نفت فقط ٣٧/٥ درصد تحقق یافت!

در چنین وضعیتی دو پرسش اساسی مطرح می‌شود که باید به طور صریح پاسخ داده شود:

١- آیا در حد ٧٧ هزار میلیارد تومان که معادل عدم تحقق منابع بود و عمدتا نیز برای پرداخت به شاغلین، بازنشستگان و مطالبات کادر درمان و ایثارگران مصرف شده است، امکان دیگری برای دولت روحانی وجود داشت تا اقدام نماید؟

٢- اگر باید از محلی این مبالغ برای عدم تحقق، جبران گردد، چه محلی مناسب‌تر از فروش اوراق مالی است که بدون آثار در پایه پولی و نقدینگی بتواند کسری بودجه ناشی از تحریم نفتی را رفع کند؟

از این رو هم شورایعالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه آنرا به عنوان مناسب‌ترین روش در مقایسه با دیگر شیوه‌های جبران کسری بودجه تصویب کردند و رهبر انقلاب نیز در جلسه اعضای این شورا، تامین مالی از طریق فروش اوراق را مناسب‌ترین روش اعلام نمودند…

لذا در شرایطی که امریکا برای متوقف کردن چرخ اقتصاد ایران و ایجاد نارضایتی‌های مردمی ناشی از فشار اقتصادی دست به تحریم نفتی و محاصره اقتصادی زده است، آیا مقصر جلوه دادن دولت، بجای روشنگری نسبت به شداید ناشی از تحمیل فشار‌های دشمن همراه با آثار فراگیر کرونا و حوادث طبیعی، رفتاری منصفانه و انقلابی است؟

حال برای رفع نارضایتی مردم از افزایش رو به تزاید گرانی‌ها و کاهش مستمر ارزش پول ملی … که در ماه‌های اخیر شدت یافته است چه پیشنهاد‌های اجرایی به دولت سیزدهم ارایه می‌نمایید؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
0
اگر برای سرمایه گذاری های سود ده و برگشت پذیر اوراق فروخته بشه مشکلی نیست اما اینکه برای حقوق و دستمزد از مردم قرض بگیریم یک روز به فاجعه ختم می‌شود.و اثرات اون در یکی دو سال آینده مشخص خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
2
ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران مقدس است و خط قرمز برای همه ما هیچ کس حق ندارد به این خط قرمز وارد شود چون برپایه آرمان خواهی خون شهدای انقلاب و جنگ بنا شده خیلی برای این ماهیت بها دادیم نباید ناسپاس باشیم چون بدجور سرمان میآید .

اما نباید هیچ کس هیچ شخص ،هیچ نهاد ،هیچ ارگان ،هیچ دفتری خط قرمز باشد
ما ملت ایران حق داریم انتقاد کنیم از وضع نامطلوب الان
چرا هر چیز را خط قرمز کرده آید چرا از هر چیزی صحبت میکنیم میگویید سیاسی است ما حق داریم از سیاست انتقاد کنیم همین سیاست است پدر اقتصاد ملت ایران سفره ملت ایران را کوچک کرده

چرا همه نقدها را میگید سیاسی ما حق داریم از ... دفتر رهبری از سپاه نهادهای دیگر ،نهاد ریاست جمهوری،نهاد قوه قضائیه مقننه از همه جا انتقاد کنیم چرا میگید سیاسی است اینها همه انتقاد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
4
اینکه به اقتصادهای بزرگ دنیا را به چشم دشمن نگاه نکنند. متاسفانه آنهائی که صرفه‌شان در ادامه تحریمها و فشار بر گُرده ملت است خوب توانستند به تصمم گیران القاء کنند که گرگها در کمینند. خوب برادر من کلاهتان را سفت بچسبید باد نبرد. شما بلد نیستید با دنیا تعامل کنید چرا اسم خونخوار و استکبار ووو روی مردم میگذارید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین