کد خبر: ۷۳۸۷۴۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
معاون اول رئیسی گفته "ما مشکل بیکاری، تورم و گرانی داریم"

معاون اول رئیس جمهور: با محدودیت‌های درآمدی مواجه هستیم

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه گرانی زمینه ها و پیش فرض هایی دارد، گفت: با یک کسری بودجه جدی و محدودیت‌های درآمدی مواجه هستیم و چیزی که تحویل گرفتیم تورم بالایی بود.
معاون اول رئیس جمهور: با محدودیت‌های درآمدی مواجه هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

محمد مخبر طی سخنانی در مراسم افتتاح ۲۵۵۰ پروژه محرومیت زدایی سازمان بسیج مستضعفین و آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۰ هزار مسکن مددجویی که در محل این سازمان برگزار شد،‌ با بیان اینکه دولت مصمم است از همه ظرفیت‌های بسیج استفاده کند، اظهار کرد: در همه مشکلاتی که الان با آن مواجه هستیم دولت مصمم است از ظرفیت بسیج حداکثر استفاده را داشته باشد. چون نماد مردم بسیج است. بسیجی قشر خاصی و جریان خاصی نیست هیچ مشخصه خاص خارج از مردمی بودن ندارد. بسیج یک مکتب الهی است که تمام شئونات افراد را در بر می‌گیرد.

وی با یادآوری حضورش در جریان زلزله هرمزگان، تاکید کرد: من در همه اتفاقاتی که در کشور افتاده، معمولاً جزو افرادی بودم که در مسئولیت قبلی هم حضور اولیه‌ای در جریان حوادث داشتم. اما هیچ کجا حضور پیدا نکردم مگر اینکه تنها دادرس مردمی که گرفتار مصیبت و حادثه شده بودند را بچه‌های بسیج دیدم.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: در سیل و در زلزله‌ و در محرومیت‌زدایی ما جزو دستگاه‌هایی بودیم که در این بخش نسبتاً فعال بودیم ولی هیچ جا جلوتر از بسیج نبودیم و جلوتر از آنها حضور پیدا نکردیم. در هر بحرانی، بسیج اولین جریانی بود که حضور پیدا می‌کرد.

مخبر با بیان اینکه امروز کشور با مشکلات متفاوت و مختلفی مواجه است، اظهار کرد: مشکلاتی که در جمهوری اسلامی هست، نسبت به راه‌حل‌هایی که خداوند به ودیعه برای ما گذاشته، اصلاً قابل مقایسه نیست. ما مشکل بیکاری، تورم و گرانی داریم ولی واقعاً نعمت‌هایی که خداوند در این کشور قرار داده، هر کدام می‌تواند یکجا این مسائل را حل کند.ما در معضلاتی که به مردم رجوع کردیم موفق بودیم. هرجا گرفتاری در کشور وجود داشته و نظام و حکومت و دولت به مردم مراجعه کرده آنجا موفق شده است.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه گرانی زمینه ها و پیش فرض هایی دارد، گفت: با یک کسری بودجه جدی و محدودیت‌های درآمدی مواجه هستیم و چیزی که تحویل گرفتیم تورم بالایی بود. ارز ترجیحی را مفید به حال کشور نمی‌دانم. ارز ترجیحی جزو ابزارهایی بود که فنر قیمت‌ها را در این چند سال متراکم نگه داشته است. متاسفانه بخش عمده مجوزی که مجلس برای سال ۱۴۰۰ روی ارز ترجیحی اختصاص داده بود، وقتی که دولت جدید شروع به کار کرد این بودجه‌ها هزینه شده بود، در نتیجه با مشکلات متفاوتی مواجه بودیم.

وی با یادآوری اینکه تدابیر خوبی شکل گرفته است ولی قطعاً زمان بر است، گفت: سه سیاست دولت برای تامین کالای اساسی مردم سیاست های دولت در زمینه تامین کالای اساسی مردم سه وجه را دنبال می‌کند، اول اینکه اجازه ندهیم فراوانی جنس دچار اخلال و اختلال شود. دوم اینکه قیمت‌ها است و این را تدبیر می‌کنیم که ثبات یابد و سومین هدف هم ارزانی اقلام است.

معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: به نظر من دو سیاست اول و دوم در حال اتفاق افتادن است؛ ما در بحث فراوانی اجناس مشکلی نداریم و این بخش به نقطه اطمینانی رسیده است. در تمام کشور که بگردید کمبودی در مغازه‌ها وجود ندارد. اما گرانی وجود دارد که روی آن هم تدبیر و برنامه‌ریزی می‌کنیم که البته این به ابعاد و جاهای مختلف بستگی دارد که بخشی از آن زمان بر است.

مخبر با اشاره به عوامل مسبب گرانی یعنی تورم و کسری بودجه، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ خوب در نظر گرفته شده است و آثارش را مردم خواهند دید. سازمان برنامه بودجه مصمم است بودجه ۱۴۰۱ را بدون کسری ببندد که این خود قدم بزرگی است و مردم نتیجه سیاست‌های ضد تورمی دولت را در آینده خواهند دید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
20
...قالیباف میگوید مشکل مالی نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
19
خوب که چی زمان احمدی نژاد هم که نفت 100دلاری فروختیم هم اتفاق خاصی نیفتادوعمران وآبادی آنچنانی صورت نگرفت.باید مدیریت ها قوی بشه و رانت و فساد برچیده بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
22
جناب بزرگوار آیا به تازه گی تشریف آورده اید به این کشور ؟ این مشکلات پیش تر نیز بوده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
17
شروع شد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین