آفتابنیوز : آفتاب: امیر محبیان، عضو موسس حزب نواندیشان اصولگرا درباره تاثیرات رسانه بر عرصه سیاسی کشور و در قدرت و اقتدار سیاستمداران اظهار داشت: در همه کشورهایی که سیاست با حوزه رسانه گره جدی خورده است، مشاوران سیاسی و رسانهای میتوانند سیاستمداران را از افتادن در تلههای رسانهای بازدارند.
وی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی آفتاب اضافه کرد: در واقع فراز و فرود سیاستمداران ارتباطات روشنی با سخنان آنان و تصویری دارد که از آنها در رسانهها منتشر و ارائه میشود.
محبیان درباره وضعیت اطلاعرسانی در دولت نهم تصریح کرد: به گمان من دکتر احمدینژاد در هنگام رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری نهم نشان داد به صورت غریزی افکار عمومی و به ویژه افکار تودههای خاصی از مردم را میشناسد که نتیجه آن پیروزی در انتخابات بود.
وی در ادامه افزود: احمدینژاد با شناختی که از تودهها داشت، توانست در بیان شعارهای خود به بسیاری از پرسشهای ذهنی آنان پاسخ داده یا پرسشهای مناسبی را در ذهن آنان ایجاد کند.
این فعال سیاسی اصولگرا در عین حال گفت: اما بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، به نظر میرسد تئوری حضور در صحنه تبلیغ و شگفتیساز بودن در هر حوزه و هر حدی باعث شده بعضی اشتباهات تبلیغی و رسانهای صورت گیرد و از نظر افکار عمومی نمراتی منفی در کارنامه دولت ثبت شود.
محبیان درباره دلایل این اشتباهات اظهار داشت: شاید بخشی از اشتباهات دولت در عرصه تبلیغ و رسانه، به مشاورههای خاصی برگردد و شاید به این آفت برگردد که اساسا در ایران حوزه مشاوره جدی تلقی نشده و توجهی به مشاورهها نمیشود.
وی ادامه داد: معتقدم دولت دکتر احمدینژاد برای ایجاد تصویری مناسب و منطبق با اقدامات صورت گرفته، باید استراتژی رسانهای شفافی اتخاذ کرده که در مقابل همه فشارهای تبلیغی علیه خود بتواند موازنه را به سود دولت برگرداند.
محبیان در پایان گفت: متاسفانه هنوز شاهد اتخاذ این استراتژی نبودهایم و دولت نهم و شخص آقای احمدینژاد باید بدانند که زمان به سرعت در حال گذار است.