کد خبر: ۷۳۸۷۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
تبلیغات

آشنایی با لپ تاپ‌های جدید دل سری XPS

اکبر خرمدین که زندانی بود امروز در زندان فوت کرده است.
آشنایی با لپ تاپ‌های جدید دل سری XPS
آفتاب‌‌نیوز :

سری XPS کمپانی دل یکی از پرفروش‌ترین لپ تاپ‌های ویندوزی است که در طی سال‌های گذشته منتشر شده است و دلیل خوبی هم برای محبوبیتش وجود دارد. این سری همواره دارای مدل‌های قدرتمند همراه با نمایشگر‌های عالی ۴K بوده است و قیمت‌های مناسبی هم در اختیار شما می‌گذارد. اگر به‌دنبال اولترا بوک‌هایی هستید که در این سری تولید شده باشند، می‌توانید به سراغ مدل‌های مختلف مانند XPS ۱۳ رفته و از خرید خود راضی باشید. کمپانی دل اخیرا نسخه‌های به‌روز شده‌ای از این سری را هم روانه بازار کرده است که تغییر چندانی در مشخصات آن‌ها وجود ندارد، اما می‌توانید از چند ویژگی برتر در آن‌ها برخوردار شوید.

بررسی سریع سری اکس پی اس دل

به‌طور مثال، نمایشگر OLED به آن‌ها اضافه شده است و یک افزایش قیمت هم در آن‌ها رخ داده است. تجربه تماشای فیلم و سریال و محتوا‌های مختلف در آن لذت بخش‌تر شده است و البته، عمر باتری آن به خاطر همین نمایشگر جدید، ماندگاری کمتری دارد. ما قصد داریم یکی از لپ تاپ‌های جدید این سری یعنی Dell XPS ۱۳، ۲۰۲۱ را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که چه ویژگی‌هایی از آن سبب می‌شود که ارزش خرید بالایی برای هر کاربری داشته باشد. این محصول از همان تراشه‌های نسل یازدهم اینتل، مانند مدل قبلی استفاده می‌کند. گزینه اضافی برای اضافه کردن پردازنده گرافیکی Iris Xe اینتل هم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

انتخاب‌های بیشتری مانند حافظه رم ۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی هم بدون تغییر در پیکربندی‌های مختلف این لپ تاپ وجود دارند که بدون تغییر در اختیار شما قرار می‌گیرد. همه چیز در این لپ تاپ بسیار عالی است و به‌عنوان یک گزینه خوب برای خرید می‌توانید روی آن حساب باز کنید. لپ تاپ‌های سری XPS هیچگاه از نظر کارایی مشکلی نداشتند و شما با یک بار شارژ می‌توانستید مدت زمان طولانی را به انجام کار‌های روزانه با آن پرداخته و نیاز چندانی به شارژ مجدد آن نداشته باشید.

در این نسخه شرایط کمی فرق کرده است و با پرداخت این قیمت لپ تاپ دل سری XPS، برخی از کاربران ممکن است با مشکل روبرو شوند. کمپانی دل می‌تواند در آینده این روند را تغییر داده و با بهینه‌سازی بیشتر قطعات، عمر باتری مناسب‌تری را فراهم کند. در این شرایط، اضافه شدن قطعات مدرن‌تر بیشتر به چشم خواهد آمد و کاربران می‌توانند از وجود آن‌ها احساس رضایت کنند. شما می‌توانید خرید لپ تاپ از مقداد آی تی را همراه با مدل‌های متنوع این سری به همراه داشته و این محصولات را همراه با گارانتی دریافت کنید.

آشنایی با لپ تاپ‌های جدید دل سری XPS

صفحه نمایش جدید OLED

همان‌طور که گفتیم، دل از یکسری قطعات جدید در نسخه ۲۰۲۱ لپ تاپ خود استفاده می‌کند و یکی از آن‌ها صفحه نمایش OLED است. این تنها در مدلی با رزولوشن ۳۴۵۶ در ۲۱۶۰ پیکسل موجود است که کاملا وضوح ۴K را به همراه دارد و می‌توانید تفاوت پیکسلی را هم در حین تماشای محتوا‌های مختلف در آن نظاره کنید. اگر هر صفحه نمایش اولد را در کنار صفحه نمایش‌های پایین‌تر قرار دهید، متوجه تغییر در سبک رنگ‌ها خواهید شد. این موضوع هم در تلویزیون، هم گوشی و هم صفحه نمایش لپ تاپ‌ها وجود دارد. رنگ‌های OLED از روی صفحه نمایش بیرون می‌زنند و به لطف رنگ‌های مشکی تاریک، آن‌ها سرزنده‌تر، اشباع‌تر و واقعی‌تر هستند.

بنابراین، صفحه نمایش جدید اولد این لپ تاپ موضوع مهمی است که به‌عنوان گزینه بازاریابی برای کمپانی نیز مطرح بوده است. می‌دانیم که در یک صفحه نمایش سنتی، نور پس زمینه‌ای وجود دارد و نور آن از طریق لایه‌ای از مواد، که بسته به نوع نمایشگر متفاوت است، ساطع می‌شود. سپس هر رنگی که پیکسل قرار است در هر لحظه نشان دهد را به نمایش می‌گذارد. در یک صفحه نمایش اولد، هر دیود به‌عنوان نور پس زمینه خود عمل می‌کند. هیچ نور پس زمینه همه روشنی وجود نخواهد داشت که باتری را بیشتر مصرف کند. به همین دلیل است که رنگ مشکی در صفحه نمایش اولد، بسیار خوب به نظر می‌رسد، آن‌ها واقعا نوری ندارند و قرار هم نیست که نوری که در حال درخشش است را بپوشانند.

آیا خرید لپ تاپ دل ارزشش را دارد؟

سوالی که ممکن است به ذهن شما برسد، آیا صفحه نمایش اولد در نسخه جدید لپ تاپ دل، ارزشش را دارد؟ این بسته به سلیقه هر کاربری دارد. اگر عمر باتری برای‌تان اهمیت بیشتری دارد، می‌توانید از مدل‌های فول اچ دی XPS ۲۰۲۱ استفاده کنید. باید در انتخاب حافظه رم، فضای ذخیره‌سازی و پردازنده هم دقت بالایی داشته باشید و بتوانید شخصی سازی مدنظر خود را در لپ تاپ موردنظر ایجاد کنید. با صفحه نمایش اولد، شما مجبور به استفاده از مدل Core i۷، حافظه رم ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی و گرافیک Iris Xe خواهید بود که برای اکثر مردم بیش از اندازه بالا است. این امکانات قیمت لپ تاپ دل را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند.

می‌توانید به مدل‌های شرکت MSI و قیمت لپ تاپ ام اس آی هم توجه کرده و گزینه‌های موجود در آن‌ها را بیشتر بررسی کنید. این کمپانی مدل‌های بیشتری از این سری را هم تولید و روانه بازار کرده است که Dell XPS ۱۵، ۲۰۲۱ نمونه‌ای از آن‌ها است. این لپ تاپ هم طیف خوبی از مشخصات فنی را در کنار طراحی زیبایش به همراه داشته و آن دسته از کاربرانی که قصد خرید لپ تاپ از مقداد آی تی پیرامون برند دل را دارند، می‌توانند گزینه‌های این چنینی را هم بررسی کنید. اگر بخواهیم نگاهی به سابقه سری XPS دل داشته باشیم، این برند از سال ۱۹۹۰ شروع به تولید این لپ تاپ‌ها کرده است.

دل آن زمان بیشتر به تجارت شرکتی تمرکز کرده بود و توجهی به مصرف کنندگان نداشت. در اوایل سال ۱۹۹۳، جلسه‌ای بین کارکنان برای بررسی چگونگی پیگیری بازار در حال ظهور برگزار شده و در این زمان، درآمد سالانه دل، کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار بودو مایکل دل در اکثر تصمیمات این کمدانی شرکت داشت و در این جلسه هم قرار شد که خط تولید جدید و پیشرفته برای رقابت با Gateway ایجاد شود. در آن زمان مدیر محصول جدیدی روی کار آمده و تلاش‌های معماری و مهندسی را در شرکت رهبری کرد. در سپتامبر سال ۱۹۹۳، دو نسخه اول سری XPS هم معرفی شدند. اولین نسل از سیستم XPS به‌صورت رومیزی یا کیس برجی در دسترس همگان قرار گرفته و این خط تولید جدید، آن‌قدر از رقبا جلو زد که روی جلد شماره اکتبر هم قرار گرفته بود.

چطور با اطمینان خاطر لپ تاپ بخریم؟

خرید لپ تاپ از مقداد آی تی را می‌توانید با بررسی و مقایسه مدل‌های مختلف از برند‌های معتبر انجام داده و یک خرید عالی را تجربه کنید. قیمت لپ تاپ دل در کنار برند‌های دیگر در اختیار شما قرار گرفته است و کاملا مناسب همراه با تحویل سریع در اختیار شما خواهد بود. می‌توانید سلیقه، نیاز و بودجه خود را مشخص کرده و با بررسی قیمت لپ تاپ ام اس آی در کنار سایر برند‌های خوب، یک انتخاب عالی برای خود داشته باشید.

خرید لپ تاپ از مقداد آی تی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، اما می‌دانیم که کاربران زیادی در عصر تکنولوژی وارد شده‌اند و یک لپ تاپ، می‌تواند لازمه کار هر فردی در خانه یا بیرون از خانه باشد. بنابراین، چه بهتر است که سریع اقدام به این کار کرده و لپ تاپی با مشخصات فنی مناسب، طراحی زیبا و قیمت منصفانه را از مقداد آی تی دریافت کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین