کد خبر: ۷۳۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۰

یک سناتور پاکستانی به «فتنه» پاسخ می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر بابر اعوان عضو حزب مردم پاکستان و مجلس سنا این کشور از تهیه فیلمی در پاسخ به کاریکاتورهای اهانت‌آمیز درباره پیامبر اعظم (ص) و فیلم ضدقرآنی "فتنه" خبر داد.

به گزارش مهر، دیلی تایمز پاکستان اعلام کرد: اعوان روز یکشنبه با حضور در یک نشست خبری در اسلام‌آباد، ضمن اعلام این خبر گفت فیلم او با نشان دادن نگاه جهانی قرآن و نظر آن درباره انسانیت و اهمیت زندگی انسان، پاسخی مناسب به تبلیغات اخیر علیه کتاب آسمانی مسلمانان خواهد بود.

او گفت این فیلم که به زبان انگلیسی، اردو و عربی تهیه می‌شود، در اولین روز ماه رمضان امسال در سطح بین‌المللی به نمایش درمی‌آید. با این حال، سناتور پاکستانی به عنوان فیلم، بودجه‌ای که برای ساخت آن در نظر گرفته شده و موضوع فیلمنامه اشاره نکرد.

اعوان در این باره گفت: "نام فیلم به احتمال زیاد یکشنبه آینده در یک نشست خبری در پیشاور اعلام می‌شود." او در عین حال اشاره کرد افرادی را که در ساخت فیلم مشارکت دارند انتخاب و درباره پروژه با اسلام‌شناسان داخلی و خارجی مشورت کرده است.

وی در ادامه افزود: "این مطلقا یک پروژه آموزشی است و سیاست در آن نقشی ندارد. نمی‌توانم چیزی درباره فیلمنامه آن بگویم، اما می‌توانم ادعا کنم همه آن را دوست خواهند داشت. این یک فیلم 35 میلیمتری با استانداردهای بین‌المللی خواهد بود."

اعوان گفت هیچ دینی اجازه توهین به ادیان دیگر را نداده، اما بعضی‌ها می‌کوشند اسلام را دین نفرت و خشونت تصویر کنند. او در عین حال از محققان اسلامی خواست عصبانی نشوند و پاسخ تبلیغات ضداسلامی را با منطق و دلیل بدهند.

فیلم 15 دقیقه‌ای "فتنه" ساخته خیرت ویلدرز از نمایندگان مجلس هلند است که در آن آیات قرآن با تصاویری از حملات تروریستی تلفیق شده است. این فیلم روز 27 مارس روی اینترنت قرار گرفت که با واکنش اعتراض‌آمیز مسلمانان دنیا رو به رو شد. سناتور 49 ساله پاکستانی از "فتنه" به عنوان فیلمی "گمراه‌کننده، غیرواقعی و بسیار سطحی" یاد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین