کد خبر: ۷۳۹۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
متهم نوروزی اتهام جعل در سامانه ثبت سفارش خودرو را پذیرفته است

جزئیات دوازدهمین جلسه دادگاه قاچاق خودرو

دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۹۹ متهم پرونده ثبت سفارش خودرو به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
جزئیات دوازدهمین جلسه دادگاه قاچاق خودرو
آفتاب‌‌نیوز :

قاضی صلواتی در این جلسه ضمن تفهیم اتهام به متهم مصطفی یمینی شاد، متهم ردیف دوازدهم وی را برای بیان دفاعیات به جایگاه فراخواند.

به گزارش قوه قضاییه، متهم یمینی شاد گفت: ۱۷ سال در زمینه واردات و ترخیص خودرو خارجی فعالیت دارم و مدیرعامل شرکت پندار خودرو رایکا هستم. کلیه خودروهای ثبت سفارش شده توسط شرکت پندار خودرو رایکا به صورت قانونی ثبت سفارش و ترخیص شده‌اند.

وی مدعی شد: تمامی سفارشات شرکت پندار خودرو رایکا توسط نظری، صدقی و طوسی انجام گرفته است، در این راستا بابت ثبت سفارش خودرو و دستمزد به این افراد پرداختی داشته‌ام.

متهم یمینی شاد در پاسخ به سئوال قاضی صلواتی مبنی بر اینکه مبالغ را خارج از حقوق و ضوابط قانونی به این افراد پرداخت کردید؟ گفت: بله خارج از ضوابط به آن‌ها کارمزد پداخت کرده ام.

متهم یمینی شاد مدعی شد: تمامی ثبت سفارشات شرکت پندار خودرو رایکا، قبل از تاریخ ممنوعیت ثبت سفارش خودرو یعنی تاریخ ۱۲/۱۰/۹۵ بوده است.

وی در ادامه دفاعیات خود مدعی شد: در بحث واردات خودرو کلیه حقوق گمرکی، عوارض و مالیات دولتی را پرداخته کرده و تخصصی در زمینه ثبت سفارش خودرو نداشته است و هیچ ارتباطی با متهمین مرتبط با پرونده ندارد.

یزدانی فر، نماینده دادستان در ارتباط با دفاعیات متهم یمینی شاد گفت: متهم یمینی شاد از تاریخ ۲/۵/۹۷ الی ۸/۱۱/۹۸ به مدت ۱۸ ماه به ترکیه رفته و متواری بوده است.

نماینده دادستان افزود: متهم یمینی شاد، به آقایان عبدالرضا نظری، صمد صدقی و علی طوسی برای ثبت سفارشات واریز وجه داشته است و مبالغی به افراد مذکور واریز وجه داشته است، این سه نفر نیز مهدی معینی که متهم پرونده نیز است را معرفی کردند و مدعی شدند که برای شرکت پندار خودرو رایکا ثبت سفارش انجام داده و واسطه بوده ایم.

وی بیان داشت: در ارتباط با متهم یمینی شاد ۱۰۸۳ دستگاه خودرو خارجی توسط متهم به صورت غیر قانونی اقدام به ثبت سفارش و واردات شده است، با توجه به اینکه سامانه ثبت سفارشات خودرو دارای اختلالات و مشکلاتی بوده است، متهمین پرونده با ترفند و اعمال نفوذ که به کار می‌گرفتند، دیتا و اطلاعات مندرج در سامانه را تغییر می‌دادند، خانم تنگستانی و سعید نوروزی از دلالان ثبت سفارش خودرو در پرونده هستند که سازمان یافتگی جرم در ثبت سفارشات خودرو خارجی مشهود است.

وکیل متهم یمینی شاد ضمن رد تمامی اتهامات انتسابی به موکلش گفت: متهم نوروزی به صورت مع الواسطه با موکلم در ارتباط بوده و آقای یمینی شاد با بقیه متهمین پرونده ارتباطی ندارد.

در ادامه جلسه دادگاه متهم نوروزی، متهم ردیف سیزدهم ضمن رد تمامی اتهامات انتسابی گفت: به عنوان ترخیص کار خودرو در گمرک بازرگان مشغول بوده ام، آقای رضا رادمهر و خانم فرشته تنگستانی به من مراجعه می‌کردند و با اخذ مبلغی از آن‌ها برایشان خودرو ثبت سفارش می‌کردم.

متهم نوروزی در پاسخ به سئوال قاضی صلواتی مبنی بر اینکه در ثبت سفارشات خودرو مرتکب جعل یا استفاده از ترفندی برای جعل کردید؟ گفت: هیچ نفوذی در سامانه ثبت سفارش نداشته ام و از کارم پشیمانم.

نماینده دادستان نسبت به ادعای متهم نوروزی گفت: نکته حائز اهمیت در قبال متهم نوروزی این است که عمده دسترسی‌ها به اطلاعات و دیتاهای سامانه ثبت سفارش از طریق آقای صیادی با متهم بوده است.

نماینده دادستان، خطاب به متهم نوروزی گفت:ارتباط شما با سلیمان زاده، صیادی و تنگستانی در جریان اقدامات غیر قانونی و مجرمانه چه بوده است؟

متهم نوروزی پاسخ صریح و شفاف به سوال نماینده دادستان نداد.

وی مدعی بود اقداماتش غیر قانونی نبوده و مبالغی را که از متهمین دریافت کرده عرفی بوده است.

در ادامه یزدانی فر نماینده دادستان بیان کرد:حسین سلیمان زاده یکی دیگر از متهمین پرونده ثبت سفارش خودرو مدعی است که صیادی اطلاعات و دیتاها را از طریق یاهو مسنجر به متهم نوروزی برای ثبت سفارشات خودرو خارجی داده است، تمامی ادعاهای متهم نوروزی متناقض و غیر قابل پذیرش است، متهم نوروزی اتهام جعل در سامانه را پذیرفته، ولی تصورش این بوده که این درآمد مشکلی ندارد، از نظر دادستانی اتهامات متهم نوروزی محرز است و اقدامات وی جرم تلقی می‌شود.

سپس وکیل متهم نوروزی تمامی اتهامات انتسابی به موکلش را رد و گفت: موکل کفایت لازم برای دفاع از خود در دادگاه را ندارد.

یزدانی فر، نماینده دادستان در خصوص رد اتهامات از طرف وکیل متهم نوروزی گفت: موکل شما هوشمندانه و به دقت در دفاعیاتش پراکنده گویی می‌کند تا مبادا در این بین اعترافی کند یا حرفی علیه خودش را بزند، این رفتار حاکی از عدم صداقت موکل شما بوده و در عمل رافع اتهامات به متهم نوروزی نخواهد بود.

قاضی صلواتی ضمن اعلام ختم جلسه دادگاه گفت:ادامه دفاعیات فردا ساعت ۹ صبح استماع می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین