کد خبر: ۷۳۹۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
شکست سیاست های شیلاتی

۱۲ هزار شناور غیرمجاز در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: ۱۲ هزار شناور غیرمجاز صیادی در مقابل چهار هزار شناور مجاز صیادی در استان وجود دارد که این نشان دهنده شکست سیاست های شیلاتی است.
۱۲ هزار شناور غیرمجاز در هرمزگان
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی دوستی عصردوشنبه در نشست با اعضای مجمع نخبگان حوزوی و دانشگاهی افزود: هرگونه تصمیم گیری در تهران برای بخش شیلات باید با هماهنگی هرمزگان انجام شود و به جای ممنوعیت صید، مراکز بازسازی ذخایر و پرورش بچه ماهی و بچه میگو در این منطقه راه اندازی شود.

وی ادامه داد: چرا در حاشیه استان های ساحلی شمال کشور باید هفت مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان وجود داشته باشد اما از خرمشهر تا چابهار یک مرکز بازسازی ذخایر و حفاظت آبزیان نداشته باشیم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: ساده ترین تصمیم و راهکار مدیریتی مجاز و غیرمجاز اعلام کردن شناورهای صیادی است و راهکاری باید پیدا کرد تا از بروز زمینه فساد در این بخش جلوگیری کرد.

دوستی، به نشست خود با اتحادیه لنج داران نیز اشاره کرد و گفت: در این نشست لنج داران خواستار افزایش سهمیه کالاهای ملوانی شدند و قول پیگیری لازم را دادیم اما اگر این اتفاق افتاد باید کالا را در استان عرضه کنند که بازار شکل بگیرد.

وی پیشرفت مدنظر رهبر انقلاب و دولت سیزدهم را پیشرفت توام با عدالت دانست و عنوان کرد: این مدل توسعه که کارخانه‌ای با پنج یا ۱۰ میلیارد دلار در استان راه اندازی شود ولی مردم در پنج کیلومتری آن صنعت از نیازهای اولیه بی بهره باشند، به هیچ وجه مدنظر ما نیست و با پیشرفت عادلانه همخوانی ندارد.

دوستی اضافه کرد: وقتی می گوییم ما از محل صادرات میگو سالانه ۱۵۰ میلیون دلار یا بیشتر صادرات داریم، اگر قرار باشد مردم استان و بومیان فقط کمر میگو را پاک کنند و سهمی از ارزش افزوده نداشته باشند، چنین توسعه ای دردی از ما دوا نمی کند.

استاندار هرمزگان گفت به ادامه تلاش ها برای پیشرفت بندرلنگه و میناب به عنوان ۲ مرکز توسعه در شرق و غرب استان اشاره کرد و گفت: با توجه به استقرار قطب های جمعیتی در غرب و شرق استان، راه اندازی بیمارستان های مجهز، مراکز دانشگاهی و مرکز پرورش استعدادهای درخشان برای کسب رتبه برتر در کنکور به عنوان اولویت مجموعه دولت در دستورکار قرار دارد.

دوستی افزود: هرمزگان تنها استانی است که فقط یک دانشگاه علوم پزشکی دارد.

وی همچنین با اشاره به نرخ پایین بهره وری محصولات کشاورزی در هرمزگان بیان داشت: بخشی از این بهره وری پایین، به‌دلیل استفاده نکردن از تجهیزات نوین و علم روز است که نیازمند حمایت دولت از این بخش و برچیده شدن مزارع و باغ های فرسوده و جایگزینی آن با روش های نوین کشت است.

استاندار هرمزگان امروز با بیان اینکه مشکلات استان در هم تنیده و به نوعی دارای پیوند ساختاری هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش از این، حدود ۹سال در حوزه های مختلف نفت و صنعت کشتی سازی مشغول به فعالیت بوده ام، اما تا زمانی که در بین اقشار مختلف مردم حضور پیدا نکنیم، نمی توانیم مشکلات را به خوبی لمس و در مورد آن ها تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به پراکندگی جمعیت بشاگرد و اعتبار مورد نیاز احداث راه، شبکه آب و برق گفت: رفع محرومیت و ایجاد رفاه نسبی حداقل ترین کاری است که می توان برای مردمانی که از حدود ۹ هزار کیلومتر مربع از خاک کشور حراست و پاسداری می کنند، انجام داد.

استاندار هرمزگان همچنین در پایان سخنان خود، خواستار ارائه راهکارها و پیشنهادهای تسهیل‌گرانه در بخش های مختلف از سوی نخبگان شد.

در نشست امروز، نخبگان حوزوی و دانشگاهی نیز نظرهای خود را در محورهای مختلفی ارائه کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین