کد خبر: ۷۳۹۰۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
سخنگوی فدراسیون :

فوتبال ایران در آستانه تهدید و خطر بزرگ

سخنگو و مسئول روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: اگر مسئولان کشور اعم از دولت و نمایندگان مجلس در خصوص تیم ملی فوتبال و ماده واحدی که در قالب لایحه به مجلس ارائه شده کاری انجام ندهند فوتبال ایران با تهدید و خطر بزرگی مواجه خواهد شد.
فوتبال ایران در آستانه تهدید و خطر بزرگ
آفتاب‌‌نیوز :

حسین شریفی اظهارداشت: اساسنامه فدراسیون در موقعیت بدی قرار گرفته و زمان زیادی تا موعد داده شده که همان یازده اسفند ماه است، نداریم.

وی خاطرنشان کرد: هشدار خوب و خوشایندی به سوی ما روانه نشده که نشان می‌دهد روزهای خوبی را فوتبال ایران نخواهد دید.

وی اضافه کرد: اکنون که در آستانه سریع‌ترین صعود به جام جهانی قرار داریم و فقط ۲ امتیاز دیگر در بازی‌های باقی مانده می‌خواهیم بهتر است دولت حمایت خود را از تیم ملی داشته باشد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال یادآور شد: از سوی دیگر از هیات رئیسه و کمیسیون مربوطه در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم ماده واحده ای را که در قالب لایحه در اردیبهشت‌ ماه ارائه شده زودتر اعلام وصول و موافقت خود را با آن اعلام کنند و گرنه شرایط بسیار متفاوتی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود.

شریفی در خصوص آخرین وضعیت مهدی طارمی در تیم ملی تصریح کرد: در وهله اول بهتر است به نظر سرمربی تیم و کادر فنی احترام بگذاریم هر چند که طارمی بازیکن بزرگی است و برای فوتبال ایران زحمت کشیده است.

وی خاطرنشان کرد: طارمی از ستاره‌های فوتبال ملی ما در اروپاست و از سوی دیگر نباید به شایعات دامن بزنیم و اجازه بدهیم به وقت خودش همه چیز اعلام شود.

وی در خصوص صحبت‌های اسکوچیچ بعد از بازی با تیم لبنان گفت: تیم مدیریتی کار خود را به درستی انجام می‌دهد و ما نباید کاتولیک‌تر از پاپ نظر دهیم.

شریفی افزود: کمیته انضباطی فیفا در این خصوص رای خود را صادر کرده و جریمه‌ای برای سرمربی تیم ملی ایران در نظر گرفته است. در بازی با لبنان فشار زیادی روی تیم ملی ما بود و شرایط تیم ملی در آن بازی بسیار سخت بود و مسائلی مانند زمین تمرین و مسابقه، شرایط آب و هوایی و موقعیت استادیوم بر بازیکنان فشار زیادی وارد کرده بود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص خبر محرومیت یکی از مدیران فوتبال به صورت مادام العمر گفت: من این مساله را شنیده‌ام اما در واقع پیرو اتفاقاتی که در لیگ دو شاهد آن بودیم برآیند بررسی‌های کمیته اخلاقی بعد از پایان لیگ ادامه داشته و همچنان این روند ادامه دارد.

شریفی گفت: یکی از سرفصل‌های این دوره مدیریت فدراسیون مبارزه جدی با فساد تبانی و هرگونه شرط بندی بوده و کمیته اخلاق این مساله را به طور جدی پیگیری می‌کند که پرونده‌های مختلفی در این زمینه باز شده است.

وی یادآور شد: در همین زمینه عده‌ای مطلع و عده‌ای که در مورد آنان شائبه وجود داشت احضار شده و بررسی‌ها ادامه دارد که نتایج آن به زودی و به طور رسمی اعلام خواهد شد و در خصوص فرد موردنظر تاکنون اطلاعی به روابط عمومی فدراسیون نشده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص تاخیر در برگزاری انتخابات هیات‌های استان‌ها گفت: روند شکایت مطرح شده در دیوان در حال بررسی بود و جز یک استان در هیچ استان دیگری حق برگزاری مجامع را نداشتیم.

شریفی اضافه کرد: از ۲۸ مهرماه تاکنون سه مجمع انتخاباتی برگزار شد و فدراسیون فوتبال هر استانی را که آمادگی خود را اعلام کند مجمع آنها را برگزار خواهد کرد اما بخشی از مشکلات انتخابات مربوط به خود استان هاست که باید روند ثبت نام تا تایبد صلاحیت را انجام دهند.

وی در خصوص قراردادهای مربیان تیم ملی و مشکلات بعد از آن گفت: در این زمینه یکسری افراد شایعات مانند درست کردن میزی علیه ایران مطرح کردند که نباید به آن توجه کرد اما نیاز داریم در حوزه قراردادها تجدیدنظر رخ دهد که دپارتمان های حقوقی و مالی در حال همسان سازی و یکسان سازی این مسائل را انجام می‌دهند و در حوزه باشگاه‌ها خود باشگاه‌ها باید جوابگو باشند.

شریفی گفت: البته بخشی از مشکلات مربوط به عدم توانایی در انتقال پول به کشورها و حساب مربیان و بازیکنان خارجی است ناشی از تحریم‌های ظالمانه ای است که فوتبال به عنوان یک پدیده غیر سیاسی تحت تأثیر آن قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین