کد خبر: ۷۳۹۲۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
تجمع در مخالفت با اجرای پروژه‌های انتقال آب

فیلم| ادامه اعتراض آبی مردم چهارمحال و بختیاری

جمعی از مردم چهارمحال و بختیاری، چهارشنبه (سوم آذر) در یک گردهمایی با هدف مخالفت با اجرای پروژه‌های انتقال آب از چهارمحال و بختیاری به استان‌های کویری، در محل امامزادگان دو خاتون شهرکرد دور هم جمع شدند تا صدای گلایه خود را به گوش مسئولان برسانند. در این تجمع، رئیس کمیته صیانت از آب این استان نیز حضور داشت و سخنرانی کرد.
فیلم| ادامه اعتراض آبی مردم چهارمحال و بختیاری
آفتاب‌‌نیوز :

جمعی از مردم چهارمحال و بختیاری امروز سوم آذرماه در یک گردهمایی با هدف مخالفت با اجرای پروژه‌های انتقال آب از چهارمحال و بختیاری به استان‌های کویری در محل امامزادگان دو خاتون شهرکرد دور هم جمع شدند تا صدای گلایه خود را به گوش مسئولان برسانند.

این افراد در روزهای گذشته نیز با تجمع در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری توقف پروژه‌های انتقال آب از جمله تونل بهشت‌آباد، گلاب و سد و تونل کوهرنگ ۳ که زندگی و معیشت مردم در این مناطق را تحت تاثیر قرار داده و موجب خشک شدن چشمه‌ها و قنوات شده و آنها را بدون مجوز و غیر قانونی می‌دانند، خواستار هستند.

جمعی از تجمع‌کنندگان می‌گویند اگر قرار است آبی از چهارمحال و بختیاری به استان‌های دیگر انتقال پیدا کند باید در گام اول نیازهای مبدا دیده شود و آب مازاد انتقال پیدا کند، همچنین این آب تنها برای مصارف کشاورزی و شرب مردم باشد نه کشت برنج و صنایع‌ آب‌بر در استان‌های کویری، زیرا این مسئله معیشت و زندگی مردم را در سرچشمه تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اجرای عدالت در توزیع آب، توقف کامل پروژه بدون مجوز زیست‌محیطی تونل بهشت‌آباد و گلاب، تخصیص آب به طرح‌های متوقف شده کشاورزی در حاشیه زاینده‌رود، تسریع در اجرای پروژه آبرسانی بن- بروجن برای تامین آب شرب نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری و جلوگیری از انتقال آب برای صنایع آب‌بر از مهم‌ترین خواسته‌های تجمع‌کنندگان بود.

تامین آب شرب مردم چهارمحال و بختیاری در اولویت است

همچنین رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کوتاهی برخی مسئولان سبب تشنه ماندن روستاهای استان شده است، گفت: مردم این استان خواستار اجرای عدالت هستند و طبق قانون و شرع و عقل، نخست باید آب شرب مردم استان تامین شود.

فریدون استکی سوم آذرماه در جمع تجمع‌کنندگان چهارمحال و بختیاری که خواستار اجرای عدالت در موضوع آب و جلوگیری از پروژه‌های انتقال آب از استان هستند، اظهار کرد: مدت ۲۰ سال است که استان در رابطه با مشکلات آب در حال تنش بوده و تقریبا تمامی مسائل مربوط به این حوزه به‌صورت خودجوش توسط مردم و شوراهای اسلامی شهر و روستا در حال حل و فصل است.

رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری آب شرب ندارند، یادآور شد: بیش از ۲۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند و خیلی از شهرها و روستاها دارای آب آلوده هستند.

استکی اضافه کرد: مسئولان چهارمحال و بختیاری در قبال آب این استان وظیفه دارند، این استان سرچشمه زاینده‌رود است، اما دشت‌های استان، ممنوعه و ممنوعه بحرانی هستند و دشت خانمیرزا به بدترین وضعیت خود رسیده است، بنابراین وزارت نیرو موظف بوده که دشت‌های استان را زنده نگه دارد، زیرا مردم درآمد و شغل می‌خواهند و کشاورزی و دامداری یکی از مهم‌ترین راه‌های درآمدی مردم این استان محسوب می‌شود.

استکی گفت: احداث تونل‌های یک، دو و سه کوهرنگ مردم بیرگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است و اگر قرار بر احداث تونل بهشت‌آباد باشد، تمامی چهارمحال و بختیاری از بین خواهد رفت.

استکی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای تاسیس عدالت تاسیس شده است، اظهار کرد: شورای عالی آب باید بررسی کند که چه میزان آب از استان خارج شده و استان‌های دیگر نیز چقدر به آب احتیاج دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
2
4
اعتراض به اعتراض اصفهانی ها که برای گرفتن حق ابه به غارت رفته شان تجمع کردند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین