کد خبر: ۷۳۹۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
تبلیغات

مهم‌ترین لوازم جانبی که باید کنار گوشی موبایل خود داشته باشید

لوازم جانبی موبایل از تنوع زیادی برخوردار هستند. خرید محصولات باکیفیت و برند از جهات بسیاری از جمله استفاده بهتر و راحت‌تر از گوشی حائز اهمیت هستند. با توجه به تنوع مدل‌ها، بازه قیمت لوازم جانبی نیز بسیار گسترده است.
مهم‌ترین لوازم جانبی که باید کنار گوشی موبایل خود داشته باشید
آفتاب‌‌نیوز :

لوازم جانبی موبایل وسایلی هستند که جهت استفاده بهتر و راحت‌تر از گوشی‌های هوشمند خریداری می‌شوند. این لوازم شامل انواع مختلفی هستند که برخی از آن‌ها ضروری بوده و برخی دیگر درجه اهمیت کمتری دارند. هدفون، پاور‌بانک و کابل شارژر از آن دسته لوازمی هستند که بهتر است در هنگام خرید گوشی آن‌ها را تهیه کنید. این لوازم در مدل‌های مختلفی وجود دارند که بی‌شک از لحاظ کارایی و قیمت تفاوت‌هایی در بین آن‌ها دیده می‌شود. اگر قصد خرید هر کدام از این لوازم جانبی موبایل را دارید، ولی هیچ اطلاعاتی درباره کارایی و نکات خرید آن‌ها ندارید، در ادامه مطلب اطلاعات لازم را با شما در میان می‌گذاریم.

هدفون

برای افرادی که اهل گوش دادن به موسیقی یا پادکست هستند، هدفون بسیار ضروری است. زیرا تجربه شنیدن صدا از طریق گوشی را لذت‌بخش می‌کند. طراحی و ساخت هدفون‌ها با پیشرفت تکنولوژی، بسیار گسترده‌تر از قبل شده است. تا جایی که تنوع زیاد آن باعث سردرگمی در انتخاب بهترین مدل می‌شود. برای خرید هدفون معیار‌های زیادی وجود دارد. در این بخش به مهم‌ترین موارد آن اشاره می‌کنیم.

مشخصات فنی

مدل‌های مختلف از لحاظ مشخصات فنی با هم متفاوت هستند. لذت شنیدن موسیقی به این مشخصات بستگی دارد. به همین خاطر باید قبل از خرید هدفون به طور دقیق آن‌ها را بررسی کنید. درایو تولیدکننده صدا، رنج فرکانسی و امپدانس همان مشخصاتی از هدفون هستند که توجه به آن‌ها انتخاب مدل مناسب را آسان می‌کند.

انتخاب شکل و طرح

هدفون‌ها در سه مدل دورگوشی، توگوشی و روگوشی طراحی می‌شوند. هر کدام از این طرح‌ها کارایی خاص خود را دارند. قیمت هدفون مدل دورگوشی به خاطر اندازه بزرگتر آن از بقیه مدل‌ها گران‌تر است. این مدل در پخش صدا قوی‌تر عمل می‌کند و به خاطر نوع طراحی بیشتر برای کاربرانی مناسب است که در هنگام استفاده از هدفون زیاد جابه‌جا نمی‌شوند. مدل توگوشی همانطور که مشخص است داخل گوش فرو برده می‌شود. اندازه کوچکی دارد و به راحتی قابل حمل است. در حالی که مدل روگوشی اندازه بزرگتری دارد و صدای شفاف‌تری تولید می‌کند. این مدل هم مانند هدفون دورگوشی برای جابه‌جایی مناسب نیست.

با‌سیم یا بدون سیم

هدفون با‌سیم و بدون‌سیم از چند نظر با هم متفاوت هستند. به طور کلی نیاز کاربر و سلیقه او تعیین کننده بهترین نوع هدفون است. هدفون باسیم از لحاظ کیفیت صدا کمی بهتر عمل می‌کند. نیاز به شارژ ندارد و طول عمر بالاتری دارد. در مقابل آن هدفون بی‌سیم در هر موقعیتی قابل استفاده است. از نوع بلوتوث‌دار آن برای تمامی دستگاه‌ها دارای فناوری بلوتوث می‌توان استفاده کرد و در آن واحد قابلیت متصل شدن به چند دستگاه را دارد.

مهم‌ترین لوازم جانبی که باید کنار گوشی موبایل خود داشته باشید

پاوربانک

تلفن همراه برای خیلی‌ها یک وسیله ضروری است که مدام از طریق آن کار‌های خود را انجام می‌دهند. اما استفاده مداوم از گوشی مشکل تمام شدن شارژ باتری را به همراه دارد. از طرفی دسترسی به پریز برق در هر مکانی ممکن نیست، بنابراین خرید پاوربانک می‌تواند یک ضرورت باشد. با این وسیله کاربردی دیگر اضطراب و نگرانی از بابت کم شدن شارژ باتری را تجربه نخواهید کرد. با توجه به انواع پاوربانک در بازار این سوال برای‌تان پیش بیاید که چگونه مدل مناسب را برای گوشی خود انتخاب کنید. در ادامه درباره نکات خرید پاوربانک صحبت می‌کنیم.

ظرفیت پاوربانک

این گجت الکترونیکی مانند گوشی موبایل ظرفیت‌های مختلفی دارد. طبیعی است که هر چه عدد میلی‌آمپر ساعت ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، تعداد دفعات بیشتری می‌توان با آن تلفن همراه را فول شارژ کرد. از طرفی قیمت پاوربانک با افزایش ظرفیت آن نیز گران‌تر خواهد بود؛ بنابراین باید با در نظر گرفتن نیاز خودتان برای تعداد دفعات شارژ گوشی در طول روز، ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.

پورت‌های اتصال

از پاوربانک علاوه‌بر شارژ گوشی می‌توان برای شارژ کردن تبلت، دوربین و ... هم استفاده کرد. به همین خاطر مهم است که در هنگام خرید آن به تعداد پورت‌های خروجی و نوع آن دقت داشته باشید. به عنوان مثال اگر دوربینی دارید که سوکت شارژ آن از نوع میکرو USB است، پورت خروجی پاوربانک هم باید از این نوع باشد.

برند سازنده

با توجه به نیاز روزافزون کاربران برای خرید پاوربانک، شرکت‌های مختلف مدل‌های متنوع از آن را وارد بازار کرده‌اند. تنوع برند سازنده می‌تواند باعث سردرگمی شما در انتخاب بهترین محصول شود. به طور حتم کیفیت و عملکرد پاوربانک با توجه به شرکت سازنده آن می‌تواند متفاوت باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که به سراغ‌های برند معتبر و شناخته شده بروید. در حال حاضر مارک‌های شیائومی، انکر، انرجایزر، سامسونگ و بلکین پیشنهاد خوبی هستند.

مهم‌ترین لوازم جانبی که باید کنار گوشی موبایل خود داشته باشید

کابل شارژر

شارژ کردن گوشی بدون استفاده از کابل غیرممکن است. به همین خاطر در هنگام خرید گوشی در داخل جعبه آن کابل شارژ هم قرار داده شده است. این وسیله جانبی ضروری به خاطر استفاده زیاد مستعد خراب شدن است؛ بنابراین حداقل یک‌بار خرید کابل شارژ گوشی را تجربه خواهید کرد. انتخاب کابل مناسب علاوه‌بر شارژ گوشی روی سلامت باتری نیز تاثیر‌گذار است؛ بنابراین برای جلوگیری از آسیب تلفن همراه و قطعات توصیه می‌شود که با در نظر گرفتن موارد زیر برای خرید کابل شارژ گوشی اقدام کنید.

نوع کانکتور

کابل شارژ‌های مختلف از لحاظ نوع کانکتور با هم فرق دارند. از انواع کابل می‌توان به کابل USB Type-C، کابل میکرو یو‌اس‌بی و کابل لایتینگ اشاره کرد. با در نظر گرفتن مدل گوشی و نوع درگاه شارژ آن باید کابل شارژ با کانکتور مناسب را انتخاب کنید.

طول کابل شارژر

دقت داشته باشید که طول کابل شارژر خیلی کوچک یا خیلی بزرگ نباشد. زیرا با خرید کابل‌های با طول کوچک دیگر امکان استفاده از گوشی را در هنگام شارژ نخواهید داشت. از طرفی اگر طول کابل خیلی بزرگ باشد، باتری گوشی با سرعت کمتری شارژ می‌شود. به طور معمول طول ۸۰ الی ۱۰۰ سانتی‌متر برای همه کاربران مناسب است. همچنین پیشنهاد می‌شود که کابل‌هایی را بخرید که زاویه سکوت آن‌ها ۹۰ درجه است. به خاطر اینکه در این مدل‌ها استفاده از گوشی در هنگام شارژ راحت است و آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

قابلیت شارژ سریع

بیشتر گوشی‌های هوشمند جدید از قابلیت فست شارژ برخوردار هستند؛ بنابراین در صورتی که گوشی‌تان این قابلیت را دارد باید کابل شارژی را انتخاب کنید که از این فناوری بهره می‌برد. در نظر داشته باشید که این کابل‌ها قیمت گران‌تری دارند؛ بنابراین برای پرداخت هزینه کمتر به سراغ نمونه‌های بی‌کیفیت و فیک نروید، زیرا با خسارت رساندن به گوشی هزینه‌هایتان را افزایش می‌دهند.

جمع‌بندی

لوازم جانبی موبایل از تنوع زیادی برخوردار هستند. خرید محصولات باکیفیت و برند از جهات بسیاری از جمله استفاده بهتر و راحت‌تر از گوشی حائز اهمیت هستند. با توجه به تنوع مدل‌ها، بازه قیمت لوازم جانبی نیز بسیار گسترده است. این مسئله فرصت را برای فروشندگان سودجو فراهم می‌کند تا مدل‌های تقلبی و بی‌کیفیت را به مشتریان با قیمت گران‌تری عرضه کنند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم برای خرید هدفون، پاوربانک، کابل شارژر و دیگر وسایل جانبی موبایل، به فروشگاه‌های قابل اعتماد مراجعه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
1
لایک
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین