کد خبر: ۷۳۹۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

بارش باران و برف در ۱۷ استان/ هشدار آلودگی ۵ روزه هوا در ۷ شهر

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد در خصوص افزایش آلودگی هوا در ۷ شهر صنعتی و پرجمعیت کشور از بارش باران و برف طی امروز در ۱۷ استان کشور خبر داد.
بارش باران و برف در ۱۷ استان/ هشدار آلودگی ۵ روزه هوا در ۷ شهر
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی به‌دنبال شمالی شدن جریانات روی دریای خزر امروز پنجشنبه در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل و با شدت کمتر در استان گلستان بارش باران، وزش باد شدید موقتی، کاهش دما ۸ تا ۱۰ درجه‌ای و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

فردا بارش در سواحل دریای خزر به‌صورت پراکنده و محدود به استان‌های گیلان و غرب مازندران خواهد بود. همچنین طی امروز و فردا در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ابرناکی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه آینده در اکثر مناطق کشور جو پایداری خواهیم داشت. روز یکشنبه در برخی استان‌های واقع در شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه هفته آینده با شدت گرفتن جریانات جنوبی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

همچنین در این روز در بخش های از استان‌های اصفهان، مرکزی، خراسان جنوبی و یزد بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در جنوب غرب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

امروز دریای خزر و غرب تنگه هرمز و از شنبه تا دوشنبه خلیج‌فارس مواج خواهد بود. طی سه روز آینده در اکثر شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: پایداری جو

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۶

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۰

نوع مخاطره: افزایش غلطت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ : تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه، تبریز، مشهد.

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۷ : تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه، تبریز، مشهد.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ : تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه، تبریز، مشهد.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ : تهران، کرج، اراک، اصفهان، مشهد.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ : تهران، کرج، اصفهان، مشهد.

اثر مخاطره: افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای گروه های حساس و احتمال رشد آن تا ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک)

توصیه: پرهیز از ترددهای غیر ضروری، بویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین