کد خبر: ۷۳۹۴۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
رابرت مالی از آمادگی واشنگتن برای رفع تحریم‌های ضدایرانی خبر داد

آمریکا: نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای از ایران برای مذاکره فرستاده نمی‌شود

«رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران از آمادگی واشنگتن برای رفع تحریم‌های ضدایرانی خبر داد و مدعی شد نشانه‌هایی که ایران بروز داده‌ دلگرم‌کننده نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در گفت‌وگویی بیان کرد: ما آماده‌ایم به توافق بازگردیم و تمامی تحریم‌هایی که با برجام مغایر هستند را برداریم. پس اگر ایران می‌خواهد به توافق بازگردد، راه این کار را در پیش روی خود دارد.

وی در ادامه گفت: اما اگر ایران نخواهد به توافق بازگردد، اگر ایران بخواهد به کاری که در حال حاضر انجام می‌دهد ادامه دهد -در مذاکرات هسته‌ای تعلل کند و به برنامه هسته‌ای خود سرعت ببخشد- اگر این مسیر ایران باشد، ما نیز طبق آن پاسخ خواهیم داد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین مدعی شد "نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای" از جانب ایران فرستاده نمی‌شود.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که شش دور آن میان ایران و کشورهای عضو برجام و با حضور هیات آمریکا در محل مذاکرات تا ماه ژوئن(خرداد ۱۴۰۰) برگزار شده بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تعویق افتاد.

دولت جدید ایران اخیرا پس از بررسی نتایج شش دور قبلی مذاکرات، اعلام کرده که دور هفتم مذاکرات ۲۹ نوامبر(۸ آذر) از سرگرفته خواهد شد. ایران تاکید کرده است هدفش از این مذاکرات لغو تحریم‌های آمریکا است.

دولت آمریکا نیز گفته است مسیر دیپلماتیک با ایران را برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای آن ترجیح می‌دهد و آماده است با «حسن نیت» و در راستای بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، به مذاکرات وین بازگردد.

آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق برجام خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های لغو شده، تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران اعمال کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین