کد خبر: ۷۳۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۶
سه شنبه منتشر شد؛

نامه سرگشاده جنبش عدالتخواه دانشجویی به حداد عادل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب : جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه ای سرگشاده ،نسبت به عدم حضور حداد عادل ریاست مجلس  در جلسه پرسش وپاسخ این اتحادیه در باره عملکرد مجلس هفتم اعتراض کرد .

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب در  نامه مذکور که از سوی این تشکل به آفتاب ارسال شد، آمده است: «چند ماه پیش جنابعالی را به جلسه و پاسخ درباره عملکرد مجلس شورای اسلامی دعوت نمودیم. متاسفانه این دعوت از سوی جنابعالی و هیچ یک از روسای کمیسیونهای مدعو و مسئولان کمیته‌های تحقیق و تفحص اجابت نشد. در نتیجه تلاش برای فرهنگ‌سازی «پرسشگری صادقانه دانشجویی و پاسخگویی شفاف مسئولان در فضایی دو طرفه» مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری ثمری نداشت».

بدیهی است که صورت مسئله همچنان جای خود باقی است و مردم و دانشجویان مشتاقند برای ارزیابی دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و به ویژه نمایندگان منتخب خود عملکرد آنها را بدانند.

در ادامه نامه آمده است: « از این رو لازم است برای شفاف شدن عملکرد نمایندگان مجلس هفتم مواردی چون تاخیرها و غیبت‌ها در کمیسیون‌ها و صحن علنی، پیشنهادهای ارائه شده، طرح‌ها، استیضاح‌ها، تحقیق و تفحص‌های امضا شده، سوالات نمایندگان از وزرا، تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی، میزان نطق‌های نمایندگان در صحن علنی، تذکرات آیین‌نامه‌ای و اخطارهای قانون اساسی و ... به تفکیک نمایندگان برای اطلاع افکار عمومی منتشر گردد. ارائه اینگونه گزارش‌ها به مردم، حداقل کار ممکن و نشانه ارزش نهادن به افکار عمومی است».

همچنین ارائه گزارشی از سرنوشت سوالات نمایندگان از وزرا، تحقیق و تفحص‌های مجلس از دستگاه ها، عملکرد کمیسیون اصل نود، پیگیری گزارشات دیوان محاسبات،‌عملکرد نمایندگان مجلس در شوراهای عالی و سایر مراکز و ... می‌تواند نقاط قوت و ضعف مجلس هفتم را برای مردم روشن نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۴
0
0
سلام
اين نامه براي چند ماه پيش است. منظور شما از انتشار در اين بازه زماني چيست ؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین