کد خبر: ۷۳۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۴۴

ماجرای درگیری در مرز ایران و افغانستان چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک منبع آگاه با انتقاد از جوسازی برخی رسانه‌های بیگانه نسبت به درگیری دیروز در مرز میان ایران و افغانستان، درباره این حادثه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، این منبع آگاه با انتقاد از آنچه آن را "جوسازی برخی رسانه‌های بیگانه نسبت به رخدادی جزئی در ناحیه مرزی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان" خواند، تصریح کرد: «موضوع تنها ناشی از اشتباه مرزبانان افغانستان در تشخیص محدوده مرزی این کشور بوده که با هشدارهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، آن‌ها به این اشتباه خود پی برده و موضوع از طریق کمیته مرزبانی دو طرف حل و فصل شده‌است».

این منبع آگاه اضافه کرد: «نیروهای مرزبانی افغانستان اذعان داشته‌اند که به طور اشتباهی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده‌اند و این امر باعث ارسال علائم هشداردهنده از سوی نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران شده‌است».

وی تاکید کرد: «این‌گونه رخدادها در مرزها کاملا جنبه‌ تصادفی و غیرخصمانه داشته که از طریق ساز و کارهای مرزی رتق و فتق می‌شود».

منبع مزبور در پایان اظهارات عجولانه برخی مقامات محلی افغان را غیرقابل درک دانست و با اشاره به منفعت‌طلبی رسانه‌های سلطه‌گر خارجی به منظور مخدوش‌کردن جو مناسبات متین دو کشور، بر آگاهی و هوشیاری مقامات محلی افغانستان درباره اطلاع‌رسانی صحیح تاکید کرد.

گفتنی است، مقامات افغان روز يکشنبه ادعاکردند، در درگيری ميان پليس اين کشور با نيروهای امنيتی ايران در مرز بين دو کشور يک غیر نظامی کشته و دو مامور ايرانی نيز مجروح شدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، وزارت کشور افغانستان مدعی شده‌بود، حادثه يادشده پس از آن به وقوع پيوست که يک گشتی ايرانی عصر شنبه وارد روستای پل ابريشم در ولايت نيمروز اين کشور شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، ژنرال ايوب بدخشی، رييس پليس ولايت نيمروز گفت: « به دنبال اعزام يک واحد پليس افغانستان به روستای يادشده، درگيری ميان طرفين رخ داد که به دنبال آن يک معلم اين روستا کشته شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین