کد خبر: ۷۳۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۳:۰۵

قرارداد هسته ای 100 میلیون دلاری آمریکا و امارات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیران امور خارجه ايالات متحده آمريکا و امارات متحده عربی صبح دوشنبه در نشست منامه یک قرارداد توسعه همکاری‌های هسته‌ای به ارزش ۱۰۰ ميليون دلار را به امضا رساندند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس شيخ عبدالله بن زايد وزير امور خارجه امارات متحده عربی روز دوشنبه درباره اين توافق اظهار داشت: «اميدواريم اين يادداشت تفاهم به نمونه برجسته‌ای از شيوه همکاری بين کشورهای دارای انرژی هسته‌ای و کشورهايی که مايل به استفاده صلح آميز از آن هستند، تبديل شود».

شيخ عبدالله، وزير امور خارجه امارات همچنين گفت: «ضمانت صلح آميز بودن برنامه (هسته ای) ما، همکاری تنگاتنگ با آژانس بين المللی انرژی اتمی خواهد بود».

رايس نيز ضمن استقبال از اين همکاری گفت: «ما از آنچه امارات در پی آن است حمايت می کنيم. همانطور که می دانيد از نظر ما دستيابی به انرژی هسته‌ای مهم است. امارات يک شريک و يک قدرت مسئول است».

دولت امارات مدعی شده است که هدف از امضای اين یادداشت تفاهم ۱۰۰ ميليون دلاری که در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج (فارس) به امضاء رسید تامين نیاز رو به گسترش این کشور در تامین نيروی برق است.

وزیر امور خارجه امارات در ادامه افزود: «در حال حاضر درباره برنامه اتمی صلح آميز خود و پيش نويس سياست اتمی‌اش در آينده، در حال مذاکرات سطح بالايی با آمريکا، روسيه، آلمان، چين، ژاپن، کره جنوبی و بريتانيا است».

شایان ذکر است دولت امارات متحده عربی دی ماه گذشته نیز در جریان سفرخاورمیانه‌ای نیکلای سارکوزی رئیس جمهور فرانسه فرانسه قرادادی برای ساخت دو نیروگاه هسته ای با آن کشور به امضاء رسانده‌بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین