کد خبر: ۷۳۹۵۸۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، هم اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۱۱۱ یعنی بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۲ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت در حالی که شاخص هم اکنون تهران عدد ۱۱۱و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

در ۵ ایستگاه هم اکنون شاخص آلودگی هوا شرایط قرمز را نشان می‌دهد که شامل محدوده‌هایی از منطقه ۱۸،۷،۲،۴،۱۵ است که عددهایی بین ۱۵۱ و ۱۷۱ را نشان می‌دهند. شاخص ۱۷۱ مربوط به محدوده‌ای از منطقه ۱۵ است.

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی نسبت به پرهیز از ترددهای غیر ضروری به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، خودداری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز تا حد امکان، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها توصیه می‌کند.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول (سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

مصوبات پنجمین جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا

مصوبات پنجمین جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا اعلام شد که این مصوبات از تا شنبه ۶ آذر لازم‌الاجراست.

محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران درباره مصوبات جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: تمام دستگاه‌های عضو کارگروه، نسبت به اجرای دقیق مصوبات باید اقدام کنند و گزارش اقدامات صورت پذیرفته را ارائه کنند.

وی درباره این مصوبات، آنها را به شرح زیر اعلام کرد:

پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر جانمایی شوند.

پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد تمام موتورسیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین خودروهای دودزا دارای معاینه فنی اقدامات لازم را عمل آورد.

پلیس راهور از تردد شبانه کامیون‌ها به استثنای کامیون‌های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسدشدنی تا زمان رفع شرایط اضطرار اقدام کند.

فعالیت تمام واحدهای تولید آسفالت، شن، ماسه و بتن آماده تا زمان رفع شرایط اضطرار متوقف شود.

شهرداران استان نسبت به جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، اقدام کنند.

پایش ویژه، شناسایی منابع آلاینده، اعلام هشدار، اخطار و اقدامات تشدیدی، توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان با جدیت تداوم یابد.

شهرداری تهران، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری اقدام کند.

مصرف نفت کوره در کلیه واحدهای نیروگاهی, صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، ممنوع شد.

از هرگونه فعالیت‌ ورزشی در محیط‌های باز، خودداری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین