کد خبر: ۷۳۹۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

جزئیات گفت‌وگوی برجامی بورل و امیرعبداللهیان

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری دور آتی مذاکرات گروه ۱+۴ و ایران تصریح کرد که این نشست یک امکان واقعی برای ازسرگیری اجرای کامل برجام است.
جزئیات گفت‌وگوی برجامی بورل و امیرعبداللهیان
آفتاب‌‌نیوز :

جوسپ بورل روز جمعه پس از گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی نوشت: بازگشت برجام به مسیر اصلی بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

وی با بیان اینکه «ما یک امکان واقعی در پیش داریم» افزود: باید به سرعت بحث ها را در مورد همه مسایل باقی‌مانده با عمل گرایی، واقع گرایی و حسن نیت به پایان برسانیم. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین همکاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کلیدی خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان هم در این گفت و گوی تلفنی تاکید کرد: اگر طرف‌های مقابل آماده بازگشت به تعهدات کامل خود و رفع تحریم‌ها باشند، دستیابی به یک توافق خوب و حتی فوری امکانپذیر است.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: علیرغم عهدشکنی آمریکا و سه کشور اروپایی در برجام، ما با حسن نیت و جدیت در مذاکرات وین حضور می‌یابیم و خواهان توافق خوب و قابل راستی‌آزمایی هستیم.

وی افزود: بازگشت به برجام در عمل باید به معنی پایبندی به تمام مفاد و محتوای آن باشد.

وزیر امور خارجه با قدردانی از تلاش‌های جوزب بورل بعنوان هماهنگ کننده گفت: روشن است که نتیجه نهایی در ۶ دور مذاکرات وین به دست نیامده، لذا تمام مواردی که لازم است مورد حل و فصل قرار گیرند از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی مورد توجه قرار دارد.

امیرعبداللهیان‌ تاکید کرد: باید تضمین جدی و کافی وجود داشته باشد که آمریکایی که به آن اعتمادی وجود ندارد دوباره از برجام خارج نخواهد شد.

وی با اشاره به رفتار متناقض آمریکایی‌ها و عدم تطابق حرف و عمل آنها گفت: کاخ سفید همزمان با اعلام آمادگی برای بازگشت به برجام، در هفته‌های اخیر طی دو مرحله اشخاص و شرکت‌های ایرانی را تحریم کرد. لذا باید در عمل، همگان شاهد اراده و اقدام جدی برای لغو کامل تحریم‌ها باشند.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: غرب باید با رویکرد جدید و سازنده به وین بیاید.

مذاکرات درباره ازسرگیری اجرای برجام و لغو تحریم‌ها علیه ایران قرار است هشتم آذر در وین برگزار شود. تا کنون ۶ دور مذاکره در وین میان ایران و گروه چهار به علاوه یک انجام شده و طرف‌ها قرار است دوشنبه اینده پس از پنج ماه وقفه در وین گردهم آیند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین