کد خبر: ۷۳۹۷۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
اعتراض «مدافعان سلامت» به عدم اجرای مصوبه مجلس برای «فوق‌العاده خاص»

تجمع مدافعان سلامت مقابل سازمان برنامه و بودجه

تجمع مدافعان سلامت کشور با مطالبه گری برقراری فوق العاده خاص با حداقل ضریب ۳ (فوق العاده خاص بند ۱۶ ماده ۵۴ آیین نامه استخدامی غیر هیات علمی مصوب سال ۹۳ مجلس شورای اسلامی) مقابل سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.
تجمع مدافعان سلامت مقابل سازمان برنامه و بودجه
آفتاب‌‌نیوز :

مدافعان سلامت کشور (کادر سلامت) برای پیگیری اجرای برقراری فوق‌العاده خاص، طبق آیین‌نامه اداری استخدامی غیرهیئت‌ علمی کارکنان (بند ۱۶ ماده ۵۴) حداقل با ضریب ۳، امروز (شنبه/۶ آذر ماه) مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

فوق‌العاده خاص بند ۱۶ سال ۹۳ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که در این ۷ سال به اجرا گذاشته نشده است. با این حال، به گفته مدافعان سلامت، در قوه قضاییه و وزارت جهاد کشاوزی به اجرا گذاشته شده است.

علاوه بر این مورد، معترضان خواهان تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، شرکتی و طرحی و حذف مالیات یا حداقل معافیت مالیاتی هستند. آنها با اشاره به نزدیک شدن به روز پرستار، یادآور شدند که انتظار دارند حقوق آن‌ها از جمله در اعمال ضریب ۳ که مجلس آن را مصوب کرده، بر زمین نماند.

مدافعان سلامت با یادآوری مشکلات خود خطاب به میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش گفتند: آقایان میرکاظمی و عین الهی، پرسنل مظلوم بهداشت و درمان نزدیک به ۲ سال است که در راه خدمت و مقابله کرونا، ده‌ها شهید به جا گذاشته‌اند.

آن‌ها افزودند: آقای میرکاظمی، ما در این راه برای سیستم بهداشت و درمان ایثار کردیم و امروز منتظرحمایت جهادی شما در برقراری حق مسلم خود (فوق العاده‌خاص) هستیم. جانفشانی‌های ۲۰ ماهه کادر سلامت را ارج بگذارید و بدانید که حقوق کادر سلامت زیرخط فقر ۱۰ میلیون تومانی قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین