کد خبر: ۷۳۹۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳

اقدام بایدن به کشورهای عربی بَر خورد!

برخی چهره‌ها و تشکل‌های عربی قصد دارند کنفرانسی مشابه و هم‌طراز نشست دموکراتیک درخواستی رئیس جمهور آمریکا برگزار کنند.
اقدام بایدن به کشورهای عربی بَر خورد!
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه عربی۲۱، پارلمان عربی، اتحادیه احزاب ملی مصر و برخی تشکل‌ها و احزاب دموکرات و چهره‌های شناخته شده عرب تصمیم دارند روز جمعه سوم دسامبر ۲۰۲۱ کنفرانسی مشابه و هم‌طراز با کنفرانس دموکراسی آمریکا و با شعار "دموکراسی اول در جهان عرب" برگزار کنند.

در پایان این کنفرانس نیز بیانیه‌ای به زبان عربی در دفاع از حق آزادی، دموکراسی و تغییر مسالمت‌آمیز ملت‌های عرب منتشر خواهد شد و از ملت‌ها و نمایندگان جهان آزاد خواسته می شود حمایت از استبداد و دیکتاتوری را متوقف کرده و به خواست و فداکاری‌های ملت‌های این منطقه از جهان احترام بگذارند.

سازمان دهندگان کنفرانس دموکراسی عربی تاکید دارند: عدم حضور کشورهای عربی در کنفرانس با توجه به ساختار استبدادی و دیکتاتوری آنها به معنای غیاب صدای ملت‌های خاورمیانه و شمال آفریقا نیست، در هر نشستی در حمایت از دموکراسی، باید صدای این ملت‌ها با گفتگو بر اساس احترام به ملت‌ها و همکاری با آنها و گروه‌های دموکرات واقعی شنیده شوند.

نشست‌های این کنفرانس با حضور نهادهای داخلی و جمعیت‌های مدنی و چهره‌های عربی کشورهای تونس، مصر، یمن، سودان، سوریه، لیبی، الجزایر، مراکش، موریتانی و برخی کشورهای شرق عربی و حوزه خلیج فارس برگزار خواهد شد و المنصف المرزوقی، رئیس جمهور پیشین تونس در افتتاحیه سخنرانی خواهد کرد.

سهام بادی، وزیر سابق امور زنان تونس گفت: کنفرانس ما برای ملت‌های عربی خواهد بود که همانند سایر ملت‌های جهان شایسته آزادی، دموکراسی، احترام و عدالت هستند و هیچ شخصیت و یا طرفی نباید نگران برقراری دموکراسی در کشورهای ما باشد زیرا نتیجه آن خوبی، ثبات، امنیت و صلح است.

او در ادامه هدف از برگزاری این کنفرانس را محکومیت غیاب جهان عرب در کنفرانس دموکراسی دانست که بایدن برای آن فراخوان داده و خواستار حمایت از کشورهایی شد که به دنبال آزادی و دموکراسی هستند.

این مسؤول تونسی افزود: غیاب کشورهای عربی به ویژه عدم دعوت از مخالفان عرب از کنفرانس دموکراسی شکست آمریکا و اروپا در برقراری دموکراسی در منطقه را نشان می‌دهد.

او در ادامه تاکید کرد: در کنفرانس بایدن باید مسایل دموکراتیک کشورهای عربی مطرح شده و به خطر نادیده گرفتن حقوق بشر و گسترش فساد در منطقه اشاره شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین