کد خبر: ۷۳۹۷۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۶
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس :

باید برای دوره بازگشت حوادث طبیعی آماده بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقدار ریزش باران در کشور زیاد است ولی متاسفانه برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری آب باران ضعیف است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب گفت: «هر حادثه طبیعی مثل بارندگی، سیل، خشکسالی، طوفان و ... یک دوره بازگشت دارد که باید بر مبنای دوره بازگشت هر حادثه‌ای تمهیدات لازم اندیشیده و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی شود». 

محمد امین میر مرادزهی خاطرنشان کرد: «ستاد خشکسالی باید با برنامه‌ریزی، سد و سیل بند بسازد و با بستن آبخیز دارای آب رودخانه‌های فصلی را جمع‌آوری کند تا با این کار آب را از این مناطق به نقاط دیگری که کمبود آب دارند انتقال دهند».

وی با بیان اینکه هر حادثه‌ای یک دوره بازگشت دارد، ادامه داد: «خشکسالی و بلایایی نظیر آن، اتفاقی نیست بلکه براساس دوره‌ای 5 تا 10 ساله برگشت‌پذیر است و باید در سال پرباران فکر روز خشکسالی کرد. در کشور ما مخصوصا در مناطق گرم و خشک، شدت بارندگی زیاد و زمان آن کم است، می‌شود با درایت آب باران را جمع کرد تا در چنین سال‌های بی‌آبی حداقل محصولات کشاورزی را از آسیب حفظ کرد».

وی در پایان با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان 9 سال خشکسالی را تجربه کرده است، گفت:‌ «با یک برنامه‌ریزی درست می‌توان استان‌های کم‌آبی مثل سیستان را از خطر خشکسالی نجات داد، چه برسد به استان‌هایی که بارندگی دارند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین