کد خبر: ۷۳۹۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
تبلیغات

زمان تولید عسل

برخی از گیاهان کوهی و مزارع کشاورزی از اواسط تابستان تا اوایل پاییز گل می‌دهند و زمان مناسبی برای تولید عسل خواهد بود.
زمان تولید عسل
آفتاب‌‌نیوز :

بهار و تابستان دو بازه زمانی برای باز شدن گل‌های مختلف می‌باشند و در هر فصل شکوفه‌های خاصی در طبیعت وجود دارند که از نظر نوع شهد با هم متفاوتند؛ به‌طوری‌که در بهار درختان میوه، اقاقیا و مرکبات شکوفه می‌دهند و عسل تولید شده از آن‌ها به عسل بهاره شهرت دارد. برخی از گیاهان کوهی و مزارع کشاورزی از اواسط تابستان تا اوایل پاییز گل می‌دهند و زمان مناسبی برای تولید عسل خواهد بود. این گروه از عسل‌ها به نام عسل پاییزه شهرت دارند که عطر و طعم آن کاملا با عسل بهاره متفاوت است.

انواع عسل

همان طور که اشاره شد، نوع شهد گلی که در تولید عسل استفاده میشود، بر طعم و عطر و خواص درمانی و دارویی آن اثرگذار است. برای درک بهتر این مسئله به چند نوع عسل که رایج می‌باشند اشاره می‌کنیم و خواص آن‌ها را شرح خواهید داد.

زمان تولید عسل

عسل آویشن

عسل آویشن یکی از بهترین انواع عسل می‌باشد که از جمع آوری شهد گل‌های آویشن در کوه تولید میشود. این نوع عسل نه تنها دارای طعم بسیار خوبی می‌باشد، بلکه یکی از بهترین درمان‌ها برای بهبود مشکلات اعصاب به شمار می‌رود. از دیگر خواصل این عسل می‌توان به بهبود تنگی نفس، سرفه، گلودرد و درد‌های مفصلی و صرع و درد‌های عادت ماهیانه اشاره نمود. عسل آویشن بخاطر نوع شهد به کار رفته در آن قرمز می‌باشد.

عسل ترنجبین

عسل ترنجبین اگر به صورت طبیعی و بدون تقلب تهیه شده باشد، یکی از بهترین درمان‌ها برای بیماری‌هایی از قبیل درد معده و روده و کبد چرب به شمار می‌رود. علاوه براین، برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌تواند به صورت موثری عمل کند.

عسل اکالیپتوس

عسل اکالیپتوس یکی از بهترین انواع عسل با خواص درمانی و پزشکی بالا می‌باشد که برخلاف سایر عسل‌ها طعم خوبی ندارد. بهترین نوع عسل اکالیپتوش از فسا و جهرم بدست می‌آید که مزارع اکالیپتوس بسیار زیادی در آنجا موجود است. عسل اکالیپتوس را می‌توان برای بهبود بیماری‌هایی از قبیل آنفولانزا، تنگی نفس، سل و رفع اختلالات سیستم گوارشی و عفونت‌های ادراری استفاده نمود.

عسل چهل گیاه

همان طور که ابتدای متن اشاره شد، عسل‌ها را می‌توان بر اساس نوع و تعداد گل‌هایی که از شهد آن‌ها استفاده شده است تقسیم بندی نمود. در مناطقی که تنوع در گل‌ها زیاد می‌باشد، نوعی عسل بدست می‌آید که به عسل چهل گیاه یا چند گیاه شهرت دارد. تنوع در شهد آن عسل‌ها بر خواصل درمانی آن نیز اثر زیادی داشته و می‌توان از نوع چهل گیاه برای درمان تب، رفع یبوست و مشکلات دستگاه گوارشی، دفع سنگ کلیه و مثانه و تصفیه خون استفاده نمود.

عسل گون

عسل گون یکی از گیاهان دارویی می‌باشد که خواص درمانی بسیار زیادی دارد. استفاده از شهد گل‌های این گیاه برای تولید عسل، شرایطی را فراهم می‌کند تا عسلی بوجود آید که منبع انرژی و خواص درمانی باشد. از جمله خواص عسل گون می‌توان به بهبود دهنده درد معده، کلیه، مثانه اشاره نمود. علاوه براین، در درمان و کاهش درد حلق و حنجره و قفسه سینه نیز بسیار موثر عمل می‌کند.

عسل یونجه

در گروه بندی انواع عسل بر اساس رنگ اشاره شد که برخی از عسل‌ها شفاف و بدون رنگ می‌باشند. این گروه از عسل‌ها از اقاقیا و یونجه بدست می‌آیند. علاوه بر بی رنگ بودن، لازم است بدانید که عسل یونجه شکرک میزند و به مایعی شبیه به شیر تبدیل خواهد شد. عسل یونجه می‌تواند انتخاب مناسبی برای رفع کم خونی و برطرف کننده مشکلات عادات ماهیانه بانوان به شمار رود. علاوه براین، به شدت برای تقویت مغز و اعصاب موثر عمل می‌کند.

فواید ژل رویال برای بهداشت باروری

در یک آزمایش بالینی بر روی ۳۱ داوطلب سالم، ۳ گرم در روز مکمل ژله رویال سطح تستوسترون را افزایش داد. کسانی که ژل رویال مصرف می‌کردند نیز سطح قند خون بهتری داشتند، تعداد گلبول‌های قرمز خون را افزایش داده و به طور کلی سلامت روان را بهبود بخشید. ژل رویال در کاهش علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) در ۵۵ زن که ۱ گرم مکمل ژله رویال به مدت دو ماه در روز مصرف می‌کردند موثر بود.

در مطالعه دیگری که بر روی ۹۰ زن یائسه انجام شد، استفاده از کرم واژن ژل رویال ۱۵درصد کیفیت زندگی، عملکرد جنسی و عملکرد‌های ادراری را بعد از ۳ ماه بهبود بخشید. یک فرمول گیاهی با ژل رویال، روغن گل مغربی، دامیانا و جینسینگ علائم یائسگی را در ۸۷٪ (در مقابل ۵۷٪ در گروه داروها) از شرکت کنندگان در یک آزمایش بالینی بر روی ۱۲۰ زن یائسه بهبود بخشید. به همین ترتیب، یک مکمل با گرده و ژل رویال (ملبروزیا) علائم یائسگی، خلق و خو و سطح چربی خون را در یک آزمایش غیرقابل کنترل بر روی ۹۰ زن بهبود بخشید. در یک آزمایش بالینی بر روی ۹۹ زوج که به دلیل کاهش تحرک اسپرم، مشکل بارداری وجود دارد، استفاده از ل رویال درون واژن با مخلوطی از عسل زنبور عسل مصر و ژل رویال تعداد بارداری‌های موفق را افزایش می‌دهد.

در مطالعه‌ای بر روی همستر‌های نر، کسانی که از رژیم غذایی از جمله ژل رویال استفاده کرده اند دارای سطح تستوسترون بیشتری بوده و اسپرم بیشتری تولید می‌کنند. به همین ترتیب، یک مطالعه بر روی خرگوش‌های نر نابارور، خوردن ژل رویال باعث افزایش تستوسترون و اسپرم، سلامت و تحرک آن شد.

ژل رویال همچنین باعث افزایش کیفیت تخمدان در موش‌های ماده پیر می‌شود. این موضوع سطح تخمک‌ها را افزایش می‌دهد. این تعادل مجدد هورمون‌ها منجر به بهبود کیفیت سلول‌ها و تعداد آن‌ها می‌شود. باز هم، شواهد امیدوار کننده، اما محدود نشان می‌دهد که ژله رویال ممکن است به چندین مسئله تولید مثل، به ویژه با علائم یائسگی کمک کند. اگر پزشک تشخیص دهد که در مورد شما توصیه می‌شود و می‌توانید این شرایط را امتحان کنید. در یک مطالعه، ۷ داوطلب هر روز ۶ گرم ژل رویال می‌خوردند. بعد از ۴ هفته، کسانی که ژل رویال مصرف کردند کلسترول LDL کمتری در خون خود داشتند.

در یک مطالعه روی ۴۰ نفر با سطح کلسترول بالا، کپسول‌های خوراکی با ۳۵۰ میلی گرم ژل رویال (۹ برابر در روز) کلسترول کل و کلسترول LDL را کاهش می‌دهد، اما هیچ تاثیری بر تری گلیسیرید‌ها و کلسترول HDL ندارد. در مطالعه دیگری روی ۵۰ فرد دیابتی، ۱ گرم ژله رویال در روز میزان فراوانی پروتئین تشکیل دهنده “کلسترول خوب” را نسبت به پروتئین “کلسترول بد افزایش می‌دهد. با این حال، برخی از پژوهشگران بر این باورند، که ژل رویال فقط در افراد مسن موثر است.

مکمل حاوی گرده و ژل رویال (ملبروزیا) در یک آزمایش غیرقابل کنترل بر روی ۹۰ زن یائسه، کلسترول تام و کلسترول LDL را کاهش می‌دهد در حالی که کلسترول HDL و تری گلیسیرید را افزایش می‌دهد، اگرچه امیدوار کننده است، اما شواهد موجود برای ادعا اینکه ژل رویال کلسترول خون را کاهش می‌دهد کافی نیست. برای تأیید این نتایج اولیه، آزمایشات بالینی بزرگتر و قوی تری لازم است.

خرید و فروش ژل رویال

همان طور که می‌دانید خرید و فروش ژل رویال تنها در داخل کشور انجام نمی‌شود. در واقع تولید کنندگان این محصول در ایران از صادرکنندگان برتر ژل رویال به سایر کشور‌ها هستند. کیفیت ژل رویال اصل، نوع بسته بندی، وزن بسته بندی‌ها، رعایت بهداشت در تولید و بسته بندی ژل رویال، رعایت استاندارد‌های جهانی در تولید ژل رویال اصل و دریافت مجوز‌های لازم برای صادرات ژل رویال از جمله مواردی است که تولید کنندگان این محصول به طور ویژه‌ای به آن‌ها توجه می‌کنند.

زمان تولید عسل

فروش ژل رویال به صورت گرمی

از آن جا که خواص ژل رویال بسیار زیاد بوده و در درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، فروش ژل رویال به صورت گرمی انجام می‌شود تا از سمت تولید کننده مستقیماً در اختیار مصرف کننده قرار گیرد. علاوه بر این مصرف ژل رویال به صورت گرمی می‌باشد به طور مثال مقدار مصرف ژل رویال برای مصارف عمومی مانند رفع خشکی پوست و ... برای افراد بالای ۵۰ کیلوگرم حدود ۱ گرم در روز است و میزان دوز مصرفی برای افراد با وزن کمتر از ۵۰ کیلوگرم ۰.۵ گرم در یک روز است. میزان مصرف این محصول برای افراد سالمند می‌تواند مقادیر بالاتری باشد. البته مصرف این مقادیر زیر نظر پزشک و در صورت نداشتن آلرژی به محصولات زنبور عسل امکان پذیر است.

اگر ژل رویال به صورت ترکیب با عسل طبیعی خریداری کرده‌اید می‌توانید از هر سه گرم ژل رویال در ۱۲۰ گرم عسل طبیعی استفاده نمایید. نحوه مصرف این ژل به صورت خوراکی و هر صبح یک گرم است؛ بنابراین با توجه به میزان مصرف، فروش ژل رویال به صورت گرمی انجام می‌شود. ژل رویال پس از خرید باید در فریزر نگهداری شود تا به مدت دو سال بتوان از آن استفاده کرد. در صورتی که از ترکیب آن با عسل طبیعی استفاده می‌کنید می‌توانید این محصول را به مدت ۶ ماه در یخچال نگهداری نمایید.

تماس با فروشگاه عسل بهار از مسیر‌های مختلف برای شما عزیزان امکان پذیر است. فروشگاه عسل بهار بستری مناسب برای خرید عسل ارگانیک را برای مشتریان خود فراهم کرده است. شما می‌توانید با استفاده از این سایت انواع مختلف عسل ارگانیک را سفارش دهید. همچنین همکاران ما آماده ارائه خدمات پشتیبانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما عزیزان هستند. چنانچه مشتریان عزیز هنگام طی کردن روند خرید با هرگونه مشکلی مواجه شوند، می‌توانند از طریق بخش «تماس با ما» با کارشناسان فروش در ارتباط باشند و سوالات و ابهامات خود را رفع کنند.

تماس با ما – گالری عسل بهار

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین