کد خبر: ۷۳۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۹
عماد افروغ‌:

دلسوزان نظام برای جلوگیری از تکه تکه شدن آن کنار بکشند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عماد افروغ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم با اشاره به نامه رییس‌جمهور به رییس‌مجلس به دلیل ابلاغ مستقیم قانون اظهار داشت: «از این‌ نامه‌نگاری‌ها نباید برداشت غلط داشت و نباید آن را به تعارض، اختلاف یا انتقاد میان رییس مجلس و رییس‌جمهور کرد».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در این باره اضافه کرد:‌ «در طول مدت نمایندگی مجلس هفتم هرگز شاهد اختلاف یا نگاهی انتقادی میان رییس‌جمهور و رییس‌مجلس نبودم و اگر تک‌صداهای انتقادی هم وجود داشت، از سوی برخی نمایندگان نسبت به سیاست‌های دولت و هیات رییسه مجلس بود».

افروغ ادامه داد: «هیات‌ رییسه مجلس آنجا که باید انتقادی می‌کرد، سکوت کرد و امروز در مسایلی جزئی از دولت انتقاد می‌کند».

وی افزود: «اقدام رییس‌مجلس در ابلاغ سه قانون که از اهمیت بالایی هم برخوردار نیستند، هرگز بیانگر وجه انتقادی مورد انتظار از هیات رییسه نباید تلقی شود؛ آنجا که سهمیه‌بندی بنزین به درستی اجرا نشد و آنجا که طرح تسهیل ازدواج جوانان اصلا ابلاغ نشد، و همچنین در موضوع عدم اجرای نظام هماهنگ پرداخته‌ها، رییس مجلس سکوت کرد و امروز در مواردی جزیی از دولت انتقاد می‌کند».

رییس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم خاطرنشان کرد: «موارد جزئی ابلاغ شده از سوی رییس مجلس، بیش از آنکه نشانه هم و غم هیات رییسه برای اجرای صحیح قوانین باشد، اذهان را به سمت و سویی دیگر هدایت می‌کند».

وی افزود: «همان‌گونه که رییس‌جمهور در نامه خود تاکید کرده، رییس مجلس باید تحقیق می‌کرد و بعد اقدام عملی ترتیب می‌داد؛‌ در واقع جناب حداد عادل باید در مقابل رییس جمهور پاسخگو باشد که چرا زمانی را برای پرس‌وجو درباره ابلاغ یا عدم ابلاغ قوانین مورد بحث اختصاص نداده است».

عضو ارشد فراکسیون اصولگرایان مستقل با تاکید بر این‌که "مسایل کلان و پراهمیت نباید دستخوش مسایل جزئی قرار گیرد"،‌ اظهار داشت: «ما همواره گفته‌ایم که باید تفکیک و استقلال قوا را حفظ کرد و محترم داشت و بر این اساس بارها تاکید داشته‌ایم که شأن مجلس باید رعایت شود».

وی اضافه کرد: «در اصل تفکیک قوا، مجلس در رأس امور قرار دارد و نباید این در رأس بودن، دستخوش برخی توجیهات و مصلحت‌اندیشی‌های کاذب شود».

نماینده تهران در مجلس هفتم تصریح کرد: «صرف‌نظر از برخی مصوبات و نگرش انتقادی برخی نمایندگان، مجلس هفتم در حد هیات‌رییسه و رییس مجلس و هیات رییسه فراکسیون اصولگرا شأن مجلس را حفظ نکردند و باعث انزوای بسیاری از نخبگان شدند».

افروغ افزود: «بسیاری از مشکلات اعم از افزایش نقدینگی، تورم، اتکای بیشتر و روزافزون دولت به درآمدهای نفتی و مشکلی به نام اشتغال در وهله اول متوجه مجلس است؛‌ چرا که مجلس در رأس امور است».

وی تاکید کرد: «اگر دولت بر برخی سیاست‌های غلط خود پافشاری کرده، وظیفه مجلس بوده که با قاطعیت در مقابل این سیاست‌های تورم‌زا بایستد؛ و این در حالی است که نه تنها مجلس هفتم به این وظیفه خود عمل نکرد، بلکه وقتی برخی نمایندگان فریاد زدند، با آنها برخوردهای غیر رسمی شد».

افروغ اضافه کرد: «هیات رییسه مجلس هفتم و هیات رییسه فراکسیون اصولگرایان از تمام امکانات رسمی و غیررسمی و عمومی و غیر عمومی خود در مقابل نمایندگان منتقد استفاده کردند و باعث دل‌آزاری و انزوای آنها شدند».

وی با طرح این پرسش که "هزینه انزوا و دل‌آزاری نخبگان را چه کسی باید بپردازد؟" گفت: «وقتی با پافشاری بر ارزش‌های انقلاب اصرار می‌کنیم که افراد نباید قهر کنند،‌ باید این سوال را هم طرح کنیم که چه کسانی باعث انزوا و قهر افراد می‌شوند؟ و باید پرسید که عوامل ساختاری موثر بر انزوای افراد چیست».

این نماینده مجلس تصریح کرد: «متاسفانه بر همه حقوق نمایندگی برخی نمایندگان پا گذاشتند و جرأت و فرصت یک آه کشیدن و یک آخ گفتن را هم از آنان گرفتند».

وی با تاکید بر "اینکه نامه‌نگاری‌ها و بحث‌هایی که این‌روزها میان حدادعادل و احمدی‌نژاد رخ می‌دهد، بیشتر ناشی از شرایط و جو عمومی جامعه است"، گفت: «در اثر سیاست‌های دولت که مسئولیت بخش عمده‌ای از آنها نیز متوجه خود دولت است، فریاد اعتراض جامعه بلند شده و در واقع برخی موضع‌گیری‌ها صرفا واکنشی است به این اعتراضات عمومی».

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم خاطرنشان کرد:‌ «هرچه به انتخابات ریاست‌جمهوری دهم نزدیک‌تر می‌شود، واکنش‌های مثبت به اعتراضات عمومی بیشتر می‌شود که البته این نحوه برخورد برهم زننده اصل پیوند میان اخلاق و سیاست در نظام جمهوری اسلامی است».

وی با بیان این مطلب که "قرار و بنای ما در انقلاب این بوده که پیوند میان اخلاق و سیاست را حفظ کنیم"، اضافه کرد: «اگر قرار است کشور را با سیاست‌های ماکیاولیستی اداره کنیم، آقایان در مقابل همه اعتراف کنند تا دیگران پای‌بند به اخلاق نباشند».

افروغ افزود: «عده‌ای گویا راز و رمز باقی‌ماندن در قدرت را به خوبی آموخته‌اند و سعی دارند در آستانه تشکیل مجلس هشتم، به اعتراضات و نگرش‌های انتقادی و دلزدگی‌های عمومی و انزوای نخبگان پاسخ مثبت بدهند تا در افکار عمومی این‌گونه القا کنند که آنها هم نگرش انتقادی دارند».

وی ادامه داد: «کسانی که عملکرد تاریخی و گذشته‌شان همواره نشان داده که تنها هنرشان حفظ وضع موجود و دستیابی به قدرت بیشتر از این راه است، امروز پس از فریادهای بسیار منتقدین، با اقدامات خود برای نمایندگان منتخب مجلس هشتم پیام می‌فرستند که فریب اعتراضات و انتقادهای افرادی را که مخالف مدام هستند نخورید و بدانید که ما هم نگرش انتقادی داریم و متوجه این معنا هستیم».

افروغ با تاکید بر اینکه "این‌گونه اداره کردن جامعه با مبانی نظری انقلاب منافات دارد"، افزود: «باید مردم را آگاه کرد که افرادی را انتخاب کنند که پای‌بند به ارزش‌ها باشند و از ارزش‌ها به عنوان سکویی برای حفظ قدرت و دستیابی به قدرت بیشتر استفاده نکنند».

وی با اشاره به "حساسیت و اهمیت اصل پیوند اخلاق و سیاست" تاکید کرد: «حقیقت‌گرایی کلان‌تر از هر مسئله جزیی است؛‌ خواه فلان فرد در قدرت باشد یا نباشد. مهم این است که این انقلاب به سلامت به نسل‌های بعدی منتقل شود».

این عضو فراکسیون اصولگرایان مستقل مجلس هفتم خطاب به مسئولان کشور هشدار داد: «نشود به نام اخلاق و دین، ضداخلاق و دین عمل کنیم. بارها در زندگی روشنفکری و مسئولیت نمایندگی‌ام تاکید کرده‌ام که نمی‌شود با روش‌های ماکیاولیستی،‌ جامعه اسلامی را اداره کرد و با هر وسیله‌ای عظمت جمهوری اسلامی را به رخ کشید».

وی اضافه کرد: «عظمت جمهوری اسلامی بر مبانی اخلاقی، معنویات و ارزش‌هاست؛ این همان هدف اصلی حضرت امام و درست همان چیزی است که جامعه و جهان امروز تشنه آن است».

افروغ با اشاره به این که "در صورت توجه به این مبانی است که جامعه شاهد روی کار‌آمدن افرادی خواهد بود که با ارزش‌ها بازی نکنند"، تصریح کرد: «باید برای حفظ این ارزش‌ها و انقلاب، دست به استعفا و کناره‌گیری بود و در شرایط حساس برای حفظ نظام با شجاعت از قدرت کناره گرفت».

وی با تاکید بر اینکه "اصل کناره‌گیری از قدرت را در شرایط حساس باید از بزرگان دین آموخت"، گفت: «وقتی طفل معصوم و نوپای جمهوری اسلامی در حال تکه تکه شدن است، عده‌ای باید برای جلوگیری از این خسارت بزرگ، کنار بکشند».

افروغ با اشاره به داستان "طفلی که دو زن مدعی مادری‌اش بودند" گفت: «امروز زمان آن فرا رسیده که دلسوزان واقعی و راستین طفل جمهوری اسلامی، برای جلوگیری از تکه تکه شدن آن، در صورت لزوم، کنار کشیده و به دیگران نیز کناره‌گیری و استعفا را بیاموزند تا همگان بفهمند که مادر واقعی و اصلی چه کسی است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین