کد خبر: ۷۳۹۸۲۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

تصمیمات کارگروه آلودگی هوا در صورت تشدید آلایندگی

 استاندار تهران از اعمال مصوبات کمیته اضطرار در صورت افزایش آلایندگی هوا خبر داد.
تصمیمات کارگروه آلودگی هوا در صورت تشدید آلایندگی
آفتاب‌‌نیوز :

محسن منصوری استاندار تهران در پایان ششمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا اظهار داشت: بنا بود محدودیت‌هایی را اعمال کنیم، اما خوشبختانه بخاطر بارندگی و وزش باد، شاخص آلودگی هوا به ۸۰ تقلیل پیدا کرده که قابل قبول است و فعلا نیاز به محدودیت نداریم.

وی با اشاره به اینکه در شاخص بالای ۱۰۰ که شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است محدودیت‌ها اعمال می‌شود، افزود: در صورت تشدید آلایندگی ممنوعیت تردد خودرو‌های گازوئیلی اجرایی می‌شود؛ ضمن اینکه پلیس راهور باید نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی اقدام کند.

استاندار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران نیز باید نسبت به کاهش فعالیت‌های عمرانی تشدید کننده آلودگی هوا اقدام کند، تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست تهران نیز باید نسبت به تداوم پایش ویژه، شناسایی منابع آلاینده، اعلام هشدار و اخطار دهد.

منصوری عنوان کرد: شهرداری تهران باید نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری اقدام کرده و پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر و براساس بالا بودن شاخص آلودگی هوا نیز جانمایی شود.

وی در مورد راهکار‌های بلندمدت برای حل آلودگی هوا خاطرنشان کرد: قانون تکلیف دستگاه‌های مختلف نسبت به حل آلودگی هوا را مشخص کرده است ضمن اینکه آیین نامه‌های مختلفی برای شرایط اضطرار مشخص شده که برخی از دستگاه‌ها کم‌کاری دارند از اینرو وظیفه استانداری ایجاد ارتباط و تعامل سازنده و نظارت بر این مجموعه‌ها می‌باشد.

استاندار تهران در مورد ممانعت استفاده از سوخت مازوت گفت: کشور با کمبود منابع گاز مواجه است و قطع گاز برخی واحد‌ها مثل سیمان وضعیت تولید را با مشکل مواجه می‌کند از جمله کارخانه سیمان تهران که تلاش می‌شود گاز به آن‌ها برسد و اگر محدودیت اتفاق بیفتد باید مدیریت کرد و در صورت نیاز سوخت مایع را برای آن‌ها تهیه می‌کنیم.

منصوری تاکید کرد: در اطراف تهران حتی به قیمت تعطیلی صنایع اجازه مازوت سوزی را نمی‌دهیم و بین دوگانه محیط زیست و صنعت به نفع محیط زیست رای می‌دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین