کد خبر: ۷۳۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۳

الروم: آفافیروز بخواهد، استقلالی می‌شوم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آمار گلزنی‌هایش در لیگ هفتم برخلاف سال گذشته از مرز دو رقمی عبور نکرده ولی هنوز در بازی‌های رو در رو کابوسی برای تمام مدافعان لیگ محسوب می‌شود.

عرفان الروم ستاره سیه چرده ابومسلم خراسان وقتی با لباس پاسارگاد دروازه استقلال را در جام حذفی دو بار فرو ریخت، می‌دانست نگاهها به سمت او جلب خواهد شد. می‌دانست زمان درخشش فرارسیده و می‌تواند در بالاترین سطح لیگ برتر ایران ظاهر شود. 

عرفان در تست‌های میثاقیان -سرمربی وقت ابومسلم- نمره قبول دریافت نکرد تا از اردوی این تیم در اتریش جا بماند ولی دست از تلاش برنداشت و پس از بازگشت مشکی پوشان از اروپا، خداداد عزیزی -که نقشی انکار ناپذیر در درخشش عرفان داست- بار دیگر او را به تمرینات ابومسلم آورد و نامش را در فهرست تیم قرار داد.

بازی در مقابل سرخپوشان تهرانی در اولین گام لیگ برتر فصل ششم و البته درخشش خیره کننده او در این مسابقه باعث چهره شدن الروم و همزمان محبوبیت بیش از حد او در نزد هواداران مشکی شد.

الروم در این ایستگاه توقف نکرد و تا پایان لیگ گلهای حساسی را برای خراسانی‌ها به ثمر رساند تا ضمن کسب عنوان آقای گلی در لیگ برتر به قهرمان مشهدیها نیز بدل شود. 

روزهای خوش الروم زود گذشت و او در آغاز فصل جدید مثل همیشه نبود. انگار طلسم شده بود و موقعیت‌های گلزنی را به راحتی از دست می‌داد. 

اعتماد به نفس را از دست داده بود و همیشه به دنبال راهی برای گریز از بحران بود. وضعیت او در ابومسلم شبیه شرایط کنونی برهانی واستقلال شده‌بود با این تفاوت که الروم هنوز محبوبیت گذشته را یدک می‌کشید و برای تماشاگران مشهدی بوی گل می‌داد.

**گفت‌وگوی اختصاصی الروم را با آفتاب بخوانید:

**دوباره استقلال و گشودن دروازه‌ی این تیم.  انگار روزگار خوش تو با گلزنی به استقلال آغاز می‌شود؟

*اصلا مرا با استقلال در فوتبال ایران شناختند. وقتی در جام حذفی با لباس پاسارگاد به استقلال گل زدم، نگاه‌های زیادی به سمتم جلب شد. این بازی پیشرفت‌های بعدی ‌ام را به همراه داشت.

**یعنی خودت را برای چنین بازی آماده کرده بودی؟

*آن روز می‌دانستم روز من خواهد بود. به نوعی بازی زندگی من بود که از آن پیروز خارج شدم. پس از آن پیشنهادات زیادی برای جذبم ارائه‌شد.

**کسی از نظر روحی و روانی تو را برای بازی در مقابل استقلال مهیا کرده بود؟

*من می‌دانستم بازی در مقابل استقلال و پرسپولیس برای من درست شده است. آن زمان همسرم به نیجریه سفر کرده بود ولی درباره این بازی با هم حرف زده بودیم. او تاکید کرد که باید در این بازی بدرخشم.

**به بازی ابومسلم و استقلال در هفته گذشته برگردیم. چرا پس از گلزنی به استقلال دور زمین چرخیدی؟

*در این بازی برای گلزنی به میدان آمده بودم و می‌خواستم شادی پس از گلم برای هواداران مشهدی جذابیت داشته باشد. عده ای از تماشاگران ابومسلم پیراهن من را به صورت پرچم در آورده بودند و به همین علت پس از به ثمر رساندن گل از دروازه استقلال تا محل قرار گرفتن این هواداران دویدم تا به آنها ادای احترام کرده باشم.

**ولی پس از پایان بازی پرچم پرسپولیس را بوسیدی. این حرکت از قبل هماهنگ شده بود؟

*باور کنید آنقدر خوشحال بودم که پرچم سرخ پرسپولیس را با پرچم ابومسلم اشتباه گرفتم. من نمی‌توانم نوشته‌های فارسی را بخوانم به همین دلیل نتوانستم نوشته روی پرچم را بخوانم و تصور کردم این پرچم ابومسلم است که می‌بوسم. تنها می‌خواستم به هواداران مشکی ادای دین کنم.

**به روزهای پایانی فصل نزدیک‌شده‌ایم. آیا فصل آینده هم مشکی‌پوش هستی یا شانست را در تیم دیگری محک‌می‌زنی؟

*من ابومسلم را دوست دارم و می‌خواهم فصل آینده با این تیم قدرت‌نمایی کنم ولی اگر مسوولان باشگاه تصمیم به جدایی‌ام از ابومسلم بگیرد، پیشنهادهای ارائه شده را بررسی می کنم.

**یعنی اگر پیشنهاد خوبی داشته باشی، رفتنی هستی؟ مثلا از استقلال یا پرسپولیس؟

*باور کنید برای من فرقی نمی کند در استقلال بازی کنم یا پرسپولیس. دوست دارم در مشهد بمانم و با این تیم افتخاری بدست بیاورم ولی با این وجود تابع تصمیمات باشگاه ابومسلم هستم.

**الروم بازی در استقلال را ترجیح می‌دهد یا پرسپولیس؟

*اگر به استقلال بروم زوج خوبی برای مجیدی و برهانی خواهم بود و اگر قرمزپوش شوم در کنار خلیلی و با کاپیتان باقری بازی‌های خوبی را ارائه خواهم داد.

**فکر می‌کنی مربیان این دو تیم برای قرارداد با تو ابراز تمایل کنند؟

*نمی‌دانم برای جذب من اقدام خواهند کرد یا نه ولی می دانم فیروز کریمی به من اعتماد‌دارد و می‌تواند به من اطمینان‌کند. اگر آقافیروز بخواهد آبی‌پوش می‌شوم زیرا که با هم ارتباط خانوادگی هم داریم.

**همسرت پرسپولیسی است یا استقلالی؟

*همسرم طرفدار پرسپولیس است ولی این مساله دلیلی برای گرایش من به سمت پرسپولیس نخواهد شد زیرا بستگی به خواست مربی این دو باشگاه دارد.

**اما گفته‌شده با والیان چین هم مذاکراتی داشته‌ای؟

*پیشنهاد خوبی از طرف این تیم دریافت کردم ولی با این وجود تابع تصمیمات مدیران باشگاه ابومسلم هستم. اگر آنها تشخیص بدهند باید به این تیم یا تیم دیگری بپیوندم قطعا به حرف آنها گوش خواهم‌داد زیرا آینده بهتری را برای من می‌خواهند.

**اولویت خودت کجا و کدام تیم است؟

* فصل بعد می‌خواهم در تیمی بازی کنم که موفقیتی را برایم به همراه داشته باشد و فرقی برایم نمی‌کند این تیم داخلی باشد یا خارجی. تنها به موفقیت فکر می کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین