کد خبر: ۷۳۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۷

اثرات استفاده از عینک آفتابی نامناسب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو انجمن چشم پزشکی ایران، نسبت به مشکلات چشمی افراد بر اثر استفاده از عینک های آفتابی غیر استاندارد، هشدار داد. 

دکتر پرویز زرین بخش در گفتگو با خبرنگار مهر، عینک های آفتابی را مثل شمشیر دو لبه خواند و گفت: «عینک هایی که دارای استانداردهای لازم هستند، از چشم در برابر اشعه های آفتاب محافظت می کنند و عینک های غیراستاندارد، صدمات زیادی را متوجه چشم افراد می کند».

وی، یکی از مضرات استفاده از عینک های آفتابی غیر استاندارد را، باز شدن مردمک چشم عنوان کرد و افزود: «عینک های غیر استاندارد، از ورود نور کافی به چشم جلوگیری می کند و در نتیجه باعث باز شدن مردمک چشم می شود».

به گفته این جراح و متخصص چشم، عینک آفتابی باید به گونه ‌ای باشد که مانع از عبور نور خورشید به داخل چشم شود ولی بیشتر عینک‌ های آفتابی که به صورت غیر استاندارد ساخته می ‌شود و تیرگی آنها فقط باعث بازتر شدن مردک چشم خواهد شد.

زرین بخش با عنوان این مطلب که عینک های آفتابی در کشورمان بازار آشفته ای دارد، افزود: «بهتر است افراد برای استفاده از عینک های آفتابی، با چشم پزشک خود مشورت کنند».

عضو انجمن چشم پزشکی ایران، با اشاره به شرایط اقلیمی کشورمان، بر استفاده مردم از عینک های آفتابی تاکید کرد و گفت: «ماهیگیران، کشاورزان و به طور کلی افرادی که در محیط های باز حضور دارند، می بایست برای محافظت از چشمان خود، از عینک های آفتابی مناسب و استاندارد استفاده کنند».



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
0
0
بسیار خوب
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین