کد خبر: ۷۴۰۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹

جزئیات رایزنی‌‌های امیرعبداللهیان در عشق‌آباد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها در حاشیه نشست سران اکو در عشق آباد با همتای تاجیکستانی و دبیرکل سازمان اکو دیدار و گفت‌وگو کرد.
جزئیات رایزنی‌‌های امیرعبداللهیان در عشق‌آباد
آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی اکو، وی با همتای تاجیکستانی و همچنین دبیرکل سازمان اکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به همراه ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پانزدهمین نشست سران اکو در عشق آباد پایتخت ترکمنستان شرکت کرده بود، در ادامه دیدارهای خود در حاشیه این نشست امروز (یکشنبه)، با «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان ملاقات و گفت‌وگو کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در این دیدار ضمن تبادل نظر در خصوص موضوعات در دستورکار روابط دو کشور، درباره همکاری‌های فیمابین در سطح منطقه به ویژه در چارچوب همکاری‌های اعضای اکو به رایزنی پرداختند.

امیرعبداللهیان و سراج الدین مهرالدین در اوایل آبان ماه نیز در تهران و در چارچوب دومین نشست کشورهای همسایه افغانستان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

براساس این گزارش، «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو نیز امروز (یکشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار برگزاری موفق پانزدهمین نشست سران اکو در عشق آباد را به دبیرکل و اعضای دبیرخانه این سازمان تبریک گفت.

طرفین دستاوردهای این نشست در جهت هم افزایی، گسترش و تقویت همکاری‌های کشور‌های عضو را با اهمیت توصیف کردند.

گفتنی است امیرعبداللهیان پیش از این نیز با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ازبکستان و همچنین معاون اول وزیر خارجه قزاقستان در حاشیه نشست سران اکو دیدار کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین