کد خبر: ۷۴۰۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۳:۴۴

اظهارات جدید هیلاری کلینتون علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیلاری کلینتون یکی از دو نامزد حزب دموکرات برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال‌جاری آمریکا در یک لفاظی تهاجمی و توهین آمیز علیه کشورمان گفته است که حمله ایران به قلمرو رژیم صهیونیستی با «واکنشی بسیار مهیب» از سوی واشنگتن روبرو خواهد شد.
 
به گزارش MSNBC سناتور هیلاری کلینتون دوشنبه شب در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: «به رهبران ایران هشدار می دهم که استفاده از تسلیحات اتمی علیه اسرائیل با یک پاسخ اتمی از سوی ایالات متحده مواجه خواهد شد».

کلینتون در ادامه سخنان ضدایرانی خود مدعی شد: «متحدان آمریکا در منطقه مرعوب ایران شده اند و این می تواند زمینه ساز آغاز یک مسابقه تسلیحاتی بسیار خطرناک و بی ثبات کننده در خاورمیانه منجر شود».

نماینده نیویورک در سنای آمریکا ابراز عقیده کرد: «من می توانم تصور کنم که دستیابی ایران به سلاح اتمی تمام کشورهای منطقه را در تلاش برای کسب چنین تسلیحاتی قرار خواهد داد». وی افزود: «این امری کاملا حیاتی است که آمریکا با ایجاد یک چتر امنیتی جدید، به اسرائیل و دیگر متحدانش در خاورمیانه اطمینان دهد که از سوی ایران تهدید نخواهند شد... در مقام رئیس جمهور آمریکا به آنها خواهم گفت که تهدید هسته ای ایران علیه شما با پاسخ آمریکا و متحدانش در ناتو روبرو خواهد شد». 

وی در توضیح منظورش از تهدیدهای توهین آمیزش گفت که می خواهد به رهبران ایران اجازه ندهد «دست به عملی نامحتاطانه، نابخردانه و فاجعه آمیز بزنند».

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده اند که برنامه هسته ای کشورمان ماهیتی کاملا صلح آمیز داشته و هیچ تهدیدی علیه همسایگان ایران محسوب نمی شود. 

هیلاری کلینتون طی هفته های اخیر بارها رقیب قدرتمند اش سناتور «باراک اوباما» را متهم به بی تجربگی و احساساتی بودن در قبال موضوعات مرتبط با امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا کرده و مدعی است که وی در صورت پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، توان مواجهه با سناتور «مک کین» نامزد قدرتمند جمهوری‌خواهان را نخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۴
0
0
گزارش خوب
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین