کد خبر: ۷۴۰۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

مقررات ملی کاهش خطر فرونشست تدوین می شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تدوین پیش‌نویس مقررات ملی کاهش خطر فرونشست برای جلوگیری از گسترش خطرات طبیعی و سیاست‌گذاری‌ها مورد نظر در این باره خبر داد.
مقررات ملی کاهش خطر فرونشست تدوین می شود
آفتاب‌‌نیوز :

«عبدالجلال ایری» در توضیح نشست روز سه شنبه کمیسیون عمران مجلس از حضور «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان خبر داد و گفت: در این نشست وزیر راه و شهرسازی، رییس شورای شهر، رییس بنیاد مسکن، رییس مدیریت بحران و مسوولان شهرداری نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره فروشست تهران و کاهش آسیب‌پذیری مطرح و آمادگی خود را برای جلوگیری و پیشگیری از فرونشست و دیگر خطرات طبیعی اعلام کردند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین وزیر راه و شهرسازی به سوال «مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی» نماینده مردم شهربابک، در رابطه با مشکلات راه و جاده‌های حوزه انتخابیه پاسخ داد و نماینده سوال کننده ۱۰ روز به وزیر مهلت داد تا به مشکلات مذکور رسیدگی کند.

وی ادامه داد: در این نشست رییس شورای شهر، رییس بنیاد مسکن و رییس مدیریت بحران به منظور بررسی گسترش پهنه فرونشست تهران و پایش فعالیت گسل‌های اطراف تهران حضور داشتند و موارد مطرح شده استماع و نظرات خود را بیان کردند.

ایری درباره حضور فرمانده قرارگاه سازندگی بسیج برای ارائه گزارش درخصوص پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی گفت: محورهای گزارش فرمانده قرارگاه سازندگی بسیج درباره ماموریت‌های این قرارگاه همچون محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و خدمات‌رسانی و ارائه گزارش درباره طرحهای مقاوم سازی در برابر زلزله و سیل بود.

نماینده مردم کردکوی در مجلس تاکید کرد: در این جلسه راه‌های جلوگیری از فرونشست، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مورد بحث قرار گرفت و در نهایت پیشنهاد "تدوین پیش‌نویس مقررات ملی کاهش خطر فرونشست" ارائه و مقرر شد؛ موضوعات بررسی و به صحن علنی مجلس ارائه شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین